ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

سازمان نظام پزشکی رکن اصلی نظارت بر تعرفه ها است

سازمان نظام پزشکی رکن اصلی نظارت بر تعرفه ها است
رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به این که در سالهای نه چندان دور مرجع اصلی تعرفه گذاری بصورت کامل به عهده نظام پزشکی بوده است ؛ گفت : اخیرا سازمان نظام پزشکی به عنوان عضوی از کمیته تعیین تعرفه محسوب می شود. و با فعال شدن طرح تحول سلامت به عنوان رکن اصلی نظارت بر رعایت تعرفه ها شناخته شده است.

دکتر مهدی شادنوش رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی با قدمتی بیش از نیم قرن از قدیمی ترین صنوف کشور است ، بیان کرد : این سازمان فرهیختگان رشته پزشکی و پیراپزشکی یعنی پزشکان ،داروسازان ،دندانپزشکان،  تغذيه ، فیزیوتراپ ها ، توانبخشی و ماما ها را  شامل می شود که درکنار و دوشادوش وزارت بهداشت جهت ارتقا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گام برميدارد .

وی افزود : نظام پزشکی سازمانی مستقل ، دارای شخصیت حقوقی ، مرجع صلاحیت دار با حفظ شئون و پیشرفت امور پزشکی و همچنین تنظیم قوانین و پاسداشت حقوق مردم و گیرندگان خدمت است  که حافظ حقوق بيماران و كارشناسي امين در دعاوي مربوط به جامعه پزشكي  است به طوری كه با پيگيريهاي تخصصي حقي از هيچيك از طرفين ضايع نمی کند.

به گفته وی در سالهای نه چندان دور مرجع اصلی تعرفه گذاری بصورت کامل به عهده این سازمان بوده است که اخیرا به عنوان عضوی از کمیته تعیین تعرفه محسوب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد : سازمان نظام پزشکی با فعال شدن طرح تحول سلامت  به عنوان رکن  اصلی نظارت بر رعایت تعرفه ها شناخته شده است.

شادنوش یاد آور شد : جا دارد با عملی شدن کامل قوانین موجود در ارتقا ارائه خدمات و حفظ شئون و حرمت زحمت کشان عرصه سلامت گامهایی مهمتر و عملیاتی تر در حوزه بهداشت و درمان کشور  برداریم.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.