پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پیگیری های مکرر برای جلوگیری ا زکاهش سهمیه طرح ترافیک پزشکان

پیگیری های مکرر برای جلوگیری ا زکاهش سهمیه طرح ترافیک پزشکان
سازمان نظام پزشکی نسبت به کاهش سهمیه طرح ترافیک جامعه پزشکی شدیداً معترض است و در حال رایزنی با مراجع مربوطه برای بازگشت و افزایش این سهمیه است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی، دکتر سعید ساعی معاون رفاهی سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال کاهش ده درصدی سهمیه آرم طرح ترافیک توسط شهرداری در سال گذشته، امسال نیز از سهیمه‌ی همه ارگان‌ها و نهادها 33 درصد کم شده است. در پی اعلام این موضوع از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بلافاصله از طرف رییس کل سازمان مکاتبه‌ای با شهرداری در خصوص اثرات و تبعات ناشی از این کاهش برای جامعه‌ی پزشکی و سلامت مردم انجام شد. همچنین در ملاقات حضوری رییس‌کل سازمان با شهردار تهران نیز موضوع کاهش سهمیه‌ها مطرح و قرار شد از طریق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیگیری شود.

وی افزود: توصیه از طریق وزیر محترم بهداشت و معاونت محترم اجرایی رییس جمهوری نیز از جمله اقداماتی بود که در این زمینه انجام گرفت اما تا این تاریخ هنوز به نتیجه نرسیده است.

دکتر ساعی با بیان این که شهرداری علت کاهش سهمیه آرم را مصوبه شورای عالی ترافیک برای کاهش آلودگی هوای تهران اعلام کرده، اظهار داشت: پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد زیرا سازمان نظام پزشکی ارائه خدمات درمانی به هموطنان توسط اعضای خود را امری واجب و حیاتی میداند که این مهم بدون فراهم نمودن ابزار لازم برای کمک‌رسانی هر چه سریعتر به بیماران در کلانشهری همچون شهر تهران میسر نمی‌گردد از این رو در حال رایزنی با نیروی انتظامی هستیم تا در صورت امکان حداقل مشکل زوج و فرد را حل نماییم.

معاون رفاهی سازمان نظام پزشکی در پایان اذعان داشت: به هر حال در صورت عدم حصول نتیجه مناسب با توجه به این که تعداد ثبت نام شدگان امسال 9753 نفر بوده و سهیمه اعلامی به سازمان 3697 می باشد، مجبور به اولویت‌بندی سهمیه براساس معیارهای زیر خواهیم بود:

1- همکاران ساکن در محدوده طرح نسبت به شاغلان در این محدوده اولویت دارند.

2- همکاران با فعالیت هر روزه در محدوده طرح اولویت بیشتری نسبت به همکاران با تعداد روزهای کمتر دارند.

3- رشته های با حساسیت بیشتر مانند:  جراحی و ... نسبت به دیگر رشته ها در اولویت هستند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.