جمعه، 10 فروردین 1403

بیمارستانهای خصوصی تهران 23 میلیاردتومان از بیمه های تکمیلی مطالبه دارند

بیمارستانهای خصوصی تهران 23 میلیاردتومان از بیمه های تکمیلی مطالبه دارند
رئیس کل سازمان نظام پزشکی از مطالبات بین 7 تا 23 میلیاردتومانی هر بیمارستان خصوصی تهران ؛از بیمه های تکمیلی خبرداد.

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه پرداختی بر اساس تعرفه های کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات به پزشکان صورت نگرفته است ؛اظهار داشت: بیمه های تکمیلی نتوانستند نقدینگی لازم را برای اینکار طراحی کنند و پرداختها درحد شعار باقی مانده است .

وی با بیان اینکه بالغ بر70 درصد درآمدها دربخش خصوصی بر مبنای   مشارکت بیمه های تکمیلی بوده است ؛افزود: عملا پرداختی بر اساس این کتاب به پزشکان صورت نگرفته زیرا در بخش خصوصی اجرای این طرح مستلزم مشارکت فعالانه بیمه های تکمیلی بوده است .

زالی درخصوص تعداد خدمات قابل ارائه اذعان داشت :در مجموع 5هزار خدمت قابل تعریف بود که در هر دو بخش دولتی و خصوصی قابل انجام است وهمه این خدمات از تواتر همگونی برخوردار نیستند .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه برخی از این خدمات متواتر وشایع تر هستند ؛افزود :حدود 6 هزار و چهارصد خدمت در نظام ارائه خدمات قابل پیش بینی است که هزار و چهارصد خدمت دیگر باید مدلسازی شود که برخی قابل ادغام است و برخی باید تفکیک شود.

به گفته وی  کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات توانسته برای اولین بار بخش زیادی از خدمات را دور هم احصا کند اما نه در بخش خصوصی و نه دولتی پزشکان نتوانستند از مزایای این کتاب بهره مند شوند .

زالی با بیان اینکه فعلا هر بیمارستان خصوصی تهران  تقریبا بین 7 تا 23 میلیاردتومان از بیمه ها طلبکار هستند ؛تصریح کرد : این یک مشکل جدی است که در بخش خصوصی وجود دارد و در شهرستانها و مناطق سایراستانها نیز طبق اطلاعاتی که حاصل شده تغییرات این کتاب عملیاتی نشده و پرداختها بر این مبنا صورت نگرفته است

وی با توضیح اینکه کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات بایداز ابتدای سال 93 اجرایی می شد و جامعه پزشکی 6 ماه تحمل و متانت به خرج داد تا بیمه ها بتوانند مشکلات منابع خود را مرتفع کنند؛اظهار داشت: گلایه جامعه پزشکی پابرجاست، ضمن اینکه بسیاری از اصلاحاتی که در ویرایش دوم انجام گرفته  باز هم عملیاتی نشده است.

وی یاد آور شد :در ویراش دوم تعداد قابل توجهی از خدمات  آورده شده و آن تعداد از اقلام خدماتی تعرفه ای که درویرایش کتاب اول از قلم افتاده یا نیازبه اصلاح و تغییرات ویرایشی تکنیکی داشتند در کتاب جدید لحاظ شده  و حدود 360 تعرفه هم تغییر قابل توجهی کرده است .

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.