جمعه، 10 فروردین 1403

بیمه ها تعرفه‌های مصوب دولت را بپذیرند

بیمه ها تعرفه‌های مصوب دولت را بپذیرند
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تأخیری که برخی از شرکت‌های بیمه تجاری (تکمیلی) برای انعقاد قرارداد با بیمارستانها داشته‌اند می‌تواند به طرح تحول سلامت صدمه بزند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی محمد آقاجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد پوشش بیمه‌های تکمیلی در طرح تحول سلامت گفت: بیمه‌های تکمیلی درمان با مقداری تأخیر عقد قراردادهایشان را با بیمارستان‌های خصوصی آغاز کردند و به این منظور اواخر سال گذشته تفاهمنامه‌ای بین سندیکای بیمه‌های تکمیلی و وزارت بهداشت منعقد شد.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم‌نامه بیمارستان‌های دولتی‌، دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمه‌های تکمیلی موظف به عقد قرارداد برای افزایش چتر حمایتی از بیماران در طرح تحول نظام سلامت شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: علاوه بر بیمارستان‌های دولتی که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند، قرار شد با بیمه‌های تکمیلی درمان هم قرارداد پیدا کنند و این چتر حمایتی در مقابل هزینه‌های درمان افزایش یابد.

آقاجانی ادامه داد: برای عقد قرارداد بیمه‌ها با بیمارستان‌های خصوصی نیز پیگیری‌های مکرری صورت گرفت و جلسات مؤثری بین وزیر بهداشت، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس بیمه مرکزی ایران و برخی مدیران شرکت‌های بیمه تجاری برگزار شد و تصمیمات خوبی برای تسهیل و تسریع پوشش خدمات گرفته شد.

وی افزود: این قرارداد بر اساس تعرفه‌های مصوب درمان در بخش دولتی و خصوصی است به طوری که بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های دولتی با نرخ دولتی و با بیمارستان‌های خصوصی با نرخ خصوصی بر اساس مصوبه هیأت وزیران قرارداد خواهند بست.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: متأسفانه این تأخیری که برخی شرکت‌های بیمه تجاری داشته‌اند می‌تواند به طرح تحول سلامت صدمه بزند بنابراین تقاضا و درخواست وزارت بهداشت این است که هر چه زودتر قراردادها منعقد شود.

آقاجانی گفت: امیدواریم این قرارداد بیمه‌ها با بیمارستان‌های خصوصی کشور نیز هر چه زودتر منعقد شود چرا که هم اکنون تعدادی در تهران و برخی شهرستان‌ها قراردادهایشان بسته شده اما پوشش کامل این قراردادها با تمام بیمارستان‌های خصوصی جهت حفاظت مالی از بیماران ضروری است.

انتهای پیام/ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.