شنبه، 1 اردیبهشت 1403

قائم مقام رئیس علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی : نیازمند 250 میلیارد اعتبار برای راه اندازی 5 بیمارستان هستیم

قائم مقام رئیس علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی :  نیازمند 250  میلیارد اعتبار برای راه اندازی 5 بیمارستان هستیم
قائم‌مقام رییس علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی حدود 5 بیمارستان نزدیک به 250 میلیارد اعتبار نیاز داریم،گفت : امیدواریم در آینده‌ای نزدیک 6 بیمارستان دیگر راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی ، دکتر باقر لاریجانی قائم‌مقام رییس علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین گشایش دستاوردهای آموزشی، پزشکی و ورزشی دانشگاه علوم پزشکی واحد تهران با اشاره به اینکه هم‌اکنون 90 واحد دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی فعال است، گفت: بین یک تا 10 رشته در بین هر کدام واحدها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم علوم پزشکی در تولید علم در سطح کشور حدود 30 تا 40 درصد است،افزود : از بین 2500 واحد آموزشی غیرانتفاعی که در سطح کشور فعال است، تنها دانشگاه آزاد رشته‌های علوم پزشکی را ارائه می‌کند بنابراین علوم پزشکی برای دانشگاه آزاد یک برند آموزشی است و تلاش ما حفظ و ارتقای این مجموعه است.

لاریجانی با اشاره به اینکه باید بتوانیم پزشکی مدرن امروز را نمایندگی کنیم، ادامه داد :برای آنکه مجموعه پزشکی کشور بتواند پیشرفت کند، باید در سطح جهانی و بین‌المللی رقابت کند که هم اکنون در مجموعه دانشگاه آزاد 14 دانشکده پزشکی فعال است که می‌تواند به منزله یک شبکه خوب فعال باشد تا تمامی مجموعه علوم پزشکی ارتقا یابد.

قائم‌مقام رییس علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مجموعه واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سطح کشور باید از طریق ارتباط با هم در ساماندهی امور به کل مجموعه کمک کند، گفت: امیدواریم در سال آینده این مورد را به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی همچنین به برنامه جامع حوزه پزشکی اشاره کرد وگفت: این برنامه در شورا تصویب شده و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک هر واحد دانشگاهی برنامه‌های خود را تدوین کند.

به گفته لاریجانی دانشگاه آزاد در مجموعه خود با چالش‌های اعتباری زیادی روبه‌روست  که در همین راستا در سال گذشته برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت موجود طراحی شد.

 

لاریجانی در بخش دیگری با اشاره به طرح تجمیع رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی و همچنین برنامه‌های این دانشگاه برای افزایش جذب اعضای هیات علمی، گفت: مشکلات و مسائل مربوط به امکانات فیزیکی این دانشگاه حل شده و در سال آینده شاهد جوششی در مجموعه پزشکی باشیم.

انتهای خبر / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.