پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بیمارستان های خصوصی در آستانه ورشکستگی/ بخش خصوصی را دریابید

بیمارستان های خصوصی در آستانه ورشکستگی/ بخش خصوصی را دریابید
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزایش پنج درصدی تعرفه خدمات پزشکی را ناعادلانه دانست و گفت : با این تعرفه ها بیمارستان های بخش خصوصی به سمت ورشکستگی می روند.

دکتر ایرج خسرونیا رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفت و گو با خبرنگارنظام پزشکی با اشاره به این که جامعه پزشکی نسبت به تعرفه های اعلام شده از سوی هیات دولت معترض است ، بیان کرد : با توجه به این که تمامی هزینه های جانبی مطب و بیمارستان های افزایشی بالغ بر 10  درصد داشته است تعرفه های در نظر گرفته شده برای سال 96 ظلم در حق جامعه پزشکی است.

وی افزود : مالیات تمام گروههای پزشکی افزایش 200 تا 300 درصدی داشته است و افزایش اجاره بهای مطب ، حقوق پرسنل ، هزینه تجهیزات و لوازم مصرفی مطب ها و بیمارستان ها و غیره با تعرفه های اعلام شده از سوی هیات دولت همخوانی ندارد.

خسرونیا با ابراز این که امیدواریم هیات دولت یک بازنگری جدی در تعرفه ها انجام دهد ، گفت :  با افزایش پنج درصدی تعرفه ها بیشترین ضرر متوجه بخش خصوصی می شود و بیمارستان های درجه سه به سمت ورشکستگی می روند و این امر سبب مهاجرت پزشکان نیز خواهد شد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تصریح کرد : بیمارستان های بخش دولتی هم با این تعرفه های ناچیز ضررمی کنند اما از کمکهای غیرمستقیم دولت برخوردارند اما بخش خصوصی توان تامین تمامی هزینه ها را با توجه به  افزایش قیمت ها ندارد.

وی بیان کرد : تا زمانی که تعرفه ها واقعی نباشد و هر سال نیز با کاهش یا عدم افزایش تعرفه ها مواجه شویم طبیعی است که عده ای از پزشکان برای تامین هزینه ها خودسرانه اقدام به افزایش تعرفه می کنند.

خسرونیا یاد آور شد : در تعرفه های اعلامی از سوی هیات دولت گروه بیهوشی و داخلی قلب با کاهش مواجه بوده و گروههای نسخه نویس از جمله اطفال ، روانپزشکی ، داخلی و عمومی هیچ افزایشی نداشته اند و در سایر رشته ها هم شاهد افزایش ناچیز پنج درصد ی تعرفه بوده ایم که امیدواریم هیات دولت تجدید لازم را در خصوص تعرفه خدمات تشخیصی ودرمانی سال 96 انجام دهد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.