جمعه، 10 فروردین 1403

نامه سازمان نظام پزشکی به دبیر کل سازمان ملل متحد

نامه سازمان نظام پزشکی به دبیر کل سازمان ملل متحد
ریاست کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و ریاست شورای عالی این سازمان در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار لغو تحریم های ایالات متحده آمریکا در خصوص داروها و ملزومات خدمات بهداشتی و درمانی علیه ایران شدند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن این نامه به شرح ذیل است :

جناب آقای آنتونیوگوترش

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

مقر سازمان ملل متحد

نیوریورک، 10017، ایالات متحده آمریکا

عالیجناب

 

به عنوان مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، مفتخریم تا آن مقام محترم را در مورد اثرات زیان‌آور تحریم‌های اقتصادی غیر قانونی و یکجانبه ایالات متحده آمریکا در پی خروج آن کشور از برنامه جامع اقدام مشترک در 8 مِه 2018، بر حوزه سلامت ایران آگاه سازیم.

همانگونه که مستحضر هستید، دسترسی به خدمات پزشکی، جزء اساسی حق سلامتی است که در زمره حق‌های بنیادین بشری است و همه افراد باید از آن بهره‌مند شوند. بنابراین کلیه کشورها ملزم به محترم شمردن و صیانت از این حق و تلاش برای تحقق آن برای همه افراد می‌باشند. علاوه بر این کلیه کشورها می‌بایست از ایجاد هر گونه محدودیت در دسترسی افراد به خدمات درمانی و سلامت اجتناب ورزند.

تحریم‌های اقتصادی غیر قانونی ایالات متحده و محدود شدن تجارت بین‌المللی، به طور جدی بر قابلیت ما برای دسترسی به خدمات بهداشت و درمان، دارو و ملزومات پزشکی تأثیر گذاشته است.

بدین منظور بر آنیم تا توجه آن مقام محترم را به مشکلات جدی پیش‌رو در حوزه بهداشت و درمان مردم ایران که در نتیجه اعمال تحریم‌ها حادث می‌شود، جلب نماییم و بر ضرورت راه حلی فوری و بشر دوستانه در جهت برون رفت از این وضعیت تأکید ورزیم.

عالی جناب ما منتظر دریافت پاسخ آن مقام محترم، در اولین فرصت ممکن و اتخاذ تدابیر لازم جهت حل این مشکل و جلوگیری از وخامت اوضاع در آینده هستیم.

 

با تقدیم شایسته‌ترین احترام‌ها

 

 

دکتر ایرج فاضل

رئیس کل

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس شورای عالی

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.