جمعه، 10 فروردین 1403

قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی عنوان کرد/ رسیدگی به تعرفه‌های بیمارستانی و مراکز جراحی محدود اولویت نخست سامانه "1690"

قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی عنوان کرد/  رسیدگی به تعرفه‌های بیمارستانی و مراکز جراحی محدود اولویت نخست سامانه "1690"
قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: با توجه به بحث رسیدگی و کنترل تعرفه‌های پزشکی از طریق سامانه 1690، دراولویت اول صرفا به شکایات مربوط به تعرفه‌های بیمارستانی و مراکزجراحی محدود رسیدگی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ دکتر محسن خلیلی قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی در مورد سامانه "1690 "اظهار داشت : کسانی که با این سامانه تماس می‌گیرند، ممکن است مشکلات دیگری را مانند مسائل درمانی، نحوه رسیدگی پرستار و کمبود دارو  مطرح کنند اما با توجه به بحث رسیدگی به تعرفه های پزشکی ؛دراولویت اول صرفا بررسی تعرفه‌های بیمارستانی و مراکزجراحی محدود مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در خصوص تعداد شکایات قابل رسیدگی ثبت شده در این سامانه اذعان داشتٰ: تعداد شکایات محدود است و پرداخت غیرمجاز و خارج از صندوق بیمارستان توسط بیمار به پزشک در اولویت اول است.

خلیلی با اشاره به نظارت الکترونیکی افزود :انجمن های علمی تخصصی و بیمارستان‌های خصوصی قبل از اجرای طرح در جلساتی با حضور وزیر بهداشت، رئیس سازمان نظام پزشکی و مقامات مربوطه همکاری خود رابااجرای طرح اعلام کرده و از تاریخ پانزدهم آبان به بعد باتعرفه‌های غیرمنطقی و خارج از بیمارستان کاری ندارند .

به گفته دکتر خلیلی با اجرای این طرح تمامی پرداخت‌ها باید توسط مرکز جراحی محدود و بیمارستانها انجام شود و پزشک مستقیما از بیماروجهی دریافت نکند.

قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد‌: طی مدت راه اندازی پرتال 1690، تماسها نشان داده که آن هجمه رسانه ای که همیشه برای پزشکان انجام می‌شد، واقعی نبوده و با توجه به تعداد شکایات مطرح شده بیمار نسبت به تعداد جامعه پزشکی ،افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند در مقایسه با تعداد کل اعضای جامعه ناچیز است.

طبق گفته وی در مصوبه هیات وزیران اختیار اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی نیز به شورایعالی بیمه سلامت داده شده است تا در موارد لازم اصلاحات را انجام دهند.

انتهای خبر/

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.