ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

طرح تحول شروعی برای اصلاح ساختارهای بخش دولتی است

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی با اشاره به اینکه هم بخش خصوصی و هم دولتی باید از طرح تحول حمایت کنند، تصریح کرد : در این طرح مردم مطرح هستند که خیلی مهم است و باید امنیت در امر سلامت داشته باشند و بدانند جایی هست که از آنها حمایت می کند .

دکتر محمد رضا نوروزی مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی درگفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه 80 درصد خدمات سرپایی در بخش خصوصی ارائه می شود ، گفت : وقتی عنوان می شود از تعرفه ویزیت حمایت کنیم در واقع باید از سرمایه گذاری که آمده و یک مطب دایر کرده و هزینه هایی را دارد حمایت شود .هم اکنون اکثر مطبهای پزشکی فرسوده هستند و نمیتوانند نوسازی انجام دهند چون پولی که از این مطبها در می آید خرج هزینه های آن می شود و سود سرمایه و استهلاکش محاسبه نمی شود.

وی ادامه داد : طرح تحول اصلاح ساختار در بخشهای دولتی است و برخی معترض هستند که پولهای زیادی گرفته شده و معلوم نیست چگونه هزینه می شود در حالی که باید بدانند هر قدر پول برای بخش بهداشت و درمان که سالهاست مظلوم واقع شده گرفته شود جبران مافات است و منتی بر این پول دادن ها نیست .

به گفته نوروززی در بسیاری از کشورها 15 تا 20 درصد درآمد ها به بهداشت و درمان اختصاص می یابد که این میزان در کشور ما 3 تا 5 درصد بوده و نشان می دهد که ما خیلی عقب هستیم و هرقدر دولت در این بخش سرمایه گذاری کند هنوز جبران گذشته را می کند تا بتواند به آینده برسد .

وی با عنوان اینکه نباید ساختار طرح تحول تخریب شود ؛ خاطرنشان کرد : باید بلند مدت به این طرح نگاه کنیم زیرا ممکن است پولها و هزینه هایی که به این طرح تزریق می شود اصلاح برخی بخشها را به دنبال داشته باشد و جلوگیری از آن ضربه به بهداشت و درمان است .

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.