پنجشنبه، 30 فروردین 1403

عدم توانایی سایر نهادها را به گردن سازمان نظام پزشکی می اندازند/ سازمان نظام پزشکی بهترین نهاد برای نظارت بر جامعه پزشکی است

عدم توانایی سایر نهادها را به گردن سازمان نظام پزشکی می اندازند/ سازمان نظام پزشکی بهترین نهاد برای نظارت بر جامعه پزشکی است
عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با گلایه از تغییر تعرفه ها در هیات دولت گفت: تعرفه ها باید مطابق با کتاب کالیفرنیا مصوب شود و تغییر تعرفه ها و در نظر نگرفتن پیشنهادات شورای عالی در این خصوص نتیجه ای را در بر نخواهد داشت

دکتر محمد علی حفیظی در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طبق قانون وظیفه نظارت بر کل امور بهداشتی و تعرفه ای بر عهده نظام پزشکی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تعیین تعرفه از سازمان نظام پزشکی گرفته شد و نظارت را هم تا حدودی به این سازمان واگذار کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت اصلی بر عهده وزارت بهداشت است، افزود: از آن جایی که وزارت بهداشت خود تمایل داشت که سازمان نظام پزشکی را در این زمینه دخیل کند، تا حدودی بحث نظارت را به این سازمان سپرد

حفیظی با انتقاد از اینکه مشکل ایجاد شده  در اجرای تعرفه ها به اجحاف بیمه ها و غیره باز می گردد، اظهار داشت: متاسفانه عدم توانایی سایر نهادها را به گردن سازمان نظام پزشکی می اندازند و این مهم نه تنها به نفع جامعه نخواهد بود بلکه موجب محدود کردن اختیارات سازمان نظام پزشکی هم خواهد شد.

وی  با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی بهترین نهاد برای نظارت بر جامعه پزشکی است، گفت: در این زمینه اختیار کامل به نظام پزشکی تفویض نشده است و چون خود وزارت بهداشت از عهده آن بر نمی آید،  سازمان نظام پزشکی را مقصر قلمداد می کند.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با گلایه از به کار بردن کلمه رشوه ، پرداخت نا متعارف و زیرمیزی برای جامعه پزشکی، خاطرنشان کرد: بدترین عنوانی که تا کنون جامعه پزشکی را رنجانده است، همین عناوین است. متاسفانه تا کنون تعرفه ها عادلانه پایه ریزی نشده و بیمار به میل و رغبت خود مبلغی اضافه را به پزشک پرداخت می کرد که این نه تنها رشوه محسوب نمی شود بلکه بسیاررایج نیز هست.

وی ادامه داد: طبق نظر بیماران، پرداخت های نامتعارف سوبسیدی است که بیماران به جای دولت و وزارت بهداشت به پزشکان می پردازند.

 حفیظی با تاکید بر اینکه بزرگ ترین گرفتاری جامعه پزشکی بیمه ها هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر چه بیمار بیمه ای و چه بیمار آزاد نباید خارج از تعرفه ها مبلغی را به پزشک بپردازند. تا کنون در این زمینه توافق میان پزشک و بیمار آزاد بود و باید گفت عنوان کردن رشوه و یا زیرمیزی در شان جامعه پزشکی نیست.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.