ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاء کردند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاء کردند
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان به امضا رساندند.


در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي با اشاره به همکاري‌هاي سازمان نظام پزشکي در ايجاد بيمارستان سرطان از آمادگي سازمان اوقاف و امور خيريه براي خدمت در عرصه بهداشت و درمان و سلامت کشور خبر داد.

وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در زمينه‌ي مسائل پزشکي و ابلاغ سياست‌هاي کلي سلامت از سوي ايشان گفت انسان همواره در معرض آفات و بلايا مي‌باشد و ما نيز وظيفه داريم در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها به تناسب نياز و تأييد متخصصين به کمک دولت در زمينه مسائل بهداشتي درماني و ايجاد بيمارستان بپردازيم. حجت‌الاسلام محمدي افزود تصميم بر آن قرار گرفت که اولويت استفاده از اوراق وقفي در زمينه‌‌ي سرطان باشد و اين با استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان صورت گرفته است. وي در پايان با ابراز اميدواري از اينکه بتوان در ساير زمينه‌هاي سلامت و بيماري‌ها از امتيازات وقف استفاده کرد از همکاري سازمان نظام پزشکي به عنوان کارشناسان خبره اين مسائل تشکر کرد.

 



دکتر عليرضا زالي نيز در اين مراسم با اشاره به نگاه نوين و مترقي و علمي رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه بحث سلامت را يکي مسائل خطير وغامض و پيچيده‌ي جامعه دانست و گفت در سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري از نظر انشاء و نگارش دو مؤلفه‌ مسأله محوري و آينده‌نگري در آن رعايت شده و بر اساس مشارکت مردم و جامعه است و موضوع خود مراقبتي از موضوعات تأکيد شده در آن مي باشد.

وي با اشاره به تغيير سيماي بيماري‌ها با توجه به رشد شهر نشيني و تغيير الگوي زندگي افزود در بيماري‌هاي غير واگير حوادث ترافيکي، بيماري‌هاي قلب و عروق بايد مداخلات اساسي و بنيادي و با استفاده از ظرفيت توانمندسازي مردم صورت گيرد. امروز خوشحاليم که مسأله سلامت در ويترين موضوعات اجتماعي کشور قرار گرفته است. وي اعلام کرد تمام توان و ظرفيت سازمان‌هاي نظام پزشکي کشور در اقصي نقاط کشور براي انجام و اجراي اين تفاهم‌نامه آمادگي دارد. رئيس کل سازمان نظام پزشکي مسؤوليت‌پذيري اجتماعي را يکي از ويژگي‌هاي پزشک دانست و اين تفاهم‌نامه را امتزاج حوزه سلامت و وقف دانست که به نوعي همان مسؤوليت‌پذيري اجتماعي را نمايش مي‌دهد.

وي گفت حوزه پزشکي و وقف در گذشته از طريق بسياري از پزشکان که در اين زمينه فعال بوده‌اند ممزوج بوده است.

دکتر زالي در پايان ابراز اميدواري کرد ارائه خدمات متعالي و متقن مبتني بر شواهد روز و بهنگام بايد از طريق اين تفاهم‌نامه و با همکاري همه‌ي مديران اين سازمان صورت پذيرد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.