جمعه، 31 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی : دندانپزشکان شرکت های شبه بیمه ای را تحریم کنند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی :  دندانپزشکان شرکت های شبه بیمه ای را تحریم کنند
زالی گفت :دندانپزشكان باید عدم عقد قرارداد با شرکتهای شبه بیمه ای و مجموعه های سودجو را در سرلوحه كارهاى خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی ، دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ششمين همايش كشورى انجمن دندانپزشكى ايران-شعبه فارس که در شیراز برگزار گردید اظهار داشت : شركتهاى شبه بيمه اى در خصوص درمانهاى دندانپزشكى و اخذ تخفيفات زياد تا مرز ٥٠ الی ٧٠ درصد تعرفه هاى مطب يا كلينيك و همچنین در قبال ارجاع تعدادى بيمار با دندانپزشكان قراردادهايى منعقد مى كنند.

وی افزود :دندانپزشكان باید این شرکت ها را تحریم کنند زیرا چنين قراردادهايى علاوه بر این که زيانهاى بلند مدتی را به جامعه دندانپزشكى وارد می کند ؛ عاملى است كه عوارض ناخواسته و نامناسب آن نيز گريبان جامعه را مى گيرد.

دكتر نويد ناصرى رئیس همایش نيز در این زمینه گفت :چنين قراردادهايى از سوى همكاران، شرايط بهره كشى شركتهاى شبه بيمه اى سودجو را از همكاران دندانپزشك بيشتر و بيشتر مى كند.

وی افزود: دندانپزشکان باید با اخلاق مدارى و تيزبينى هر چه بيشتر منافع جمعى را بر منافع شخصى كوتاه مدت ارجح بدانند و با عدم انعقاد چنين قراردادهاى يكطرفه اى، شرايط سوءاستفاده اين شركتها را از همكاران دندانپزشك از بين ببرند.

 

دكتر نازيلا شهبازى رئيس انجمن دندانپزشكى ايران-شعبه فارس نيز در اين مورد اظهار داشت: در اساسنامه چنين شركتهايى كه خود را در ارائه كارت بيمه دندانپزشكى همراه با تخفيف وارد كرده اند، هيچگونه مجوزى براى ورود به مسائل درمانى همچون درمانهاى دندانپزشكى از مراجع ذيصلاح اخذ نشده و كاملاً غير قانونى و صرفاً جهت سودجويى به اين عرصه وارد شده اند و از ناآكاهى همكاران دندانپزشك سوءاستفاده مى نمايند.

انتهای خبر / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.