جمعه، 10 فروردین 1403

سلامت همراه با عدالت توزیع شود

دبیر انجمن داروسازان تهران با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت به دنبال اجرای عدالت برای آحاد مردم هستیم گفت : سلامت باید همراه با عدالت به تمامی آحاد جامعه ارائه شود

 

دکتر محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با تاکید براینکه مهمترین چالشی که هم اکنون در جامعه وجود دارد این است که سلامت با عدالت توزیع نمی شود ؛ اظهار داشت : قوانین زیادی در حوزه سلامت به تصویب رسیده که هنوز اجرایی نشده زیرا بعد از صدور قوانین مدیران حوزه های مرتبط با سلامت بطور سلیقه ای قوانین را تفسیر کرده و بعضا آن را اجرا نمی کنند.

 

وی با تاکید بر بروز رسانی قوانین در نظام سلامت تصریح کرد : هنوز قوانینی در حوزه های دارو ؛ مواد غذایی و آشامیدنی داریم که بازمانده سال 34 بوده که باید بروز رسانی شوند.

 

وی یکی از وظایف مهم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم را پیگیری مصوبات قبلی نظام سلامت دانست و عنوان کرد : علاوه بر اینکه نیازمند وضع قوانین صریح و آشکار  و اجرایی شدن آنها در حوزه بهداشت و درمان هستیم باید متولیان امر در کمیسیون بهداشت و درمان نیز پیگیر عملیاتی شدن مصوبات قبلی در راستای ایجاد عدالت در سلامت و ارائه خدمات مطلوب به آحاد مردم باشند.

 

دری سازمان های بیمه گر را یکی از ارگانهای مرتبط با تامین سلامت دانست و افزود : عملکرد سازمانهای بیمه ضعیف است بطوری که مردم در زمان بیماری نمی توانند از خدمات بیمه ها بهره لازم و کافی را ببرند و این در حالی است که بین خود سازمان های بیمه گر نیز عدالت وجود ندارد.

 

به گفته وی مسئولین سازمان های بیمه گر باید توجه بیشتری به سرویس هایی که در زمان بیماری به مردم ارائه می دهند داشته باشند در حالی که خود سازمان های بیمه گر مراکز درمانی شلوغی داشته بطوری که بازدهی مناسبی برای مراجعین ندارد و بیمار برای دریافت سرویس بهتر مجبور است به بخش خصوصی مراجعه کند .

 *** کارخانجات داخلی به فکر افزایش تولید و صادرات دارو هستند

دبیر انجمن داروسازان تهران وضعیت بازار دارویی را مطلوب عنوان کرد و گفت :با رفع تحریم ها و در دوران پسا تحریم وضعیت بازار دارویی رو به بهبود است بطوری که کارخانجات داخلی به فکر صادرات هستند.

 

وی با اشاره به افزایش تولیدات افزود : کارخانجات و شرکتهای داروسازی با افزایش تولیدات  و کیفیت علاوه بر صادرات دارو سعی بر رقابت با بازارهای خارجی را دارند که در کل وضعیت مطلوبی برای سال آتی در حوزه دارویی کشور پیش بینی می شود.

 

دری در خصوص نوسان قیمت داروها برای سال آتی خاطرنشان کرد : عدد افزایش قیمت دارو متناسب با افزایش قیمت سایر کالاها و تورم خواهد بود .

انتهای پیام/ ر

(استفاده از ا خبار با ذکر منبع بلامانع است )

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.