جمعه، 10 فروردین 1403

دعوت سازمان نظام پزشکی از جامعه پزشکی برای همکاری در اجرای کتاب تعرفه سلامت

دعوت سازمان نظام پزشکی از جامعه پزشکی برای همکاری در اجرای کتاب تعرفه سلامت
با تصویب وابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات به عدالت تعرفه ای نزدیک شده و از حقوق مردم صیانت و از منزلت جامعه پزشکی حفاظت می شود

به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام پزشكي جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ‌ای از جامعه پزشکی خواست تا در اجرای کتاب ارزش نسبی و رعایت سقف تعرفه ها در راستای حمایت از حقوق بیماران و حفاظت از شان و منزلت جامعه فرهیخته پزشکی کشور نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

همکار گرامی

با سلام و احترام

      

  پس از سال‏ها تلاش و خدمات صادقانه جامعه پزشکی و بیان مکرر مطالبات بر حق ایشان در خصوص تحقق عدالت تعرفه‌‏ای، با زحمات فراوان و شبانه‌روزی کارشناسان و دست‌‏اندرکاران نظام سلامت کشور اعم از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی و تخصصی ویرایش نوین کتاب مدون ارزش‌های نسبی تعرفه خدمات پزشکی ایران تصویب و ابلاغ گردید. در این کتاب تعادل و توازن در ارزش‏های نسبی درون رشته‏‌ای و بین رشته‏‌ای خدمات تخصصی ایجاد و رویه‌‏ای واحد برای محاسبه این ارزش‌‏های نسبی در سطح کشور تدوین گردیده است. همچنین در این کتاب جزء حرفه‌‏ای و فنی خدمات به دقت مدنظر قرار گرفته است. این اصلاح پایه‌‏ای و ساختاری باعث شده است حرکت موثر و ملموسی به سمت تحقق عدالت تعرفه‏‌ای در خدمات پزشکی کشور صورت پذیرد.  در کنار ابلاغ کتاب ارزش‏های نسبی خدمات پزشکی، سامانه نظارتی تعرفه نیز راه‏‌اندازی شده است که هدف از آن حمایت از حقوق بیماران و حفاظت از شان و منزلت جامعه فرهیخته پزشکی کشور بوده و با متخلفین احتمالی که به‏‌نظر می‌‏رسد شمار ناچیز و اندکی را تشکیل می‌‏دهند برخورد می‌‏نماید. برخی از اقدامات بازدارنده مندرج در این پیوست نظارتی که به تصویب هیأت محترم وزیران، شورای عالی نظام پزشکی و شورای هماهنگی نظام پزشکی استان‏ها رسیده است مشتمل بر موارد زیر است.

در صورت اثبات تخلف:

 ارجاع به دادسرا و کمیسیون‏های قانونی مربوطه

تنزل درجه اعتباربخشی مؤسسات تشخیصی و درمانی 

لغو قرارداد افراد و مؤسسات با بیمه‏‌های پایه و تکمیلی

انتظار می‌‏رود جامعه پزشکی با همگامی و اجرای دقیق تعرفه‏‌ها، خود این مسئولیت خطیر را بر عهده گیرند و از انجمن‏‌های علمی و تخصصی و موثرین جامعه پزشکی کشور انتظار می‌‏رود نظارت بر حسن اجرای کتاب مزبور را تقبل نموده، در کنار سازمان نظام پزشکی در جهت تحقق شفاف‏‌سازی تعرفه‌‏ای، فراهم نمودن انضباط مالی و کمک به کاهش پرداخت از جیب مردم، وظیفه خطیر مبتنی بر مسئولیت‏‌پذیری اجتماعی متعهدانه خود را به مرحله ظهور برسانند.

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.