پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رییس کل سازمان نظام پزشکی : "مردم دوستی "و "فضل" دو خصلت جامعه پیشکسوت پزشکی است

رییس کل سازمان نظام پزشکی :  "مردم دوستی "و "فضل" دو خصلت جامعه پیشکسوت پزشکی است

زالی با اشاره به این که جامعه پزشکی در عرصه های مختلف اجتماعی همواره  یکی از گروههای مرجع پیشگام  بوده است گفت : مردم دوستی و فضل دو خصلت جامعه پیشکسوت پزشکی است که ارکان آن در انجمن های علمی تخصصی متبلور است .

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی علیرضا زالی در مراسم ضیافت افطار که به میزبانی روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و اداره کل بهزیستی استان تهران شب گذشته در شیرخوارگاه آمنه با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، روسای بیمارستان های خصوصی و اعضای هیئت مدیره انجمن های علمی تخصصی برگزار شد با اشاره به خدمات بالنده انجمن های علمی تخصصی در سالهای اخیر بویژه در حوزه مسوولیت اجتماعی اظهار داشت :  انجمن های علمی تخصصی در حوزه مسوولیت اجتماعی بسیار کوشا بوده و در صحنه های مختلف اجتماعی تاثیر شگرف و سترگی را به ارمغان آورده اند .

وی افزود : انجمن های علمی تخصصی با نگاه به منافع عمومی ملی کشور و با مسوولیت پذیری اجتماعی در همه عرصه ها حضوری فعال داشته اند.

وی ادامه داد : بدنه و شاکله اصلی انجمن های علمی تخصصی کشور در حوزه سلامت به گونه ای است که افراد پیشکسوت با دل مشغولی های ملی و با نگاه بلند مردم به خدمت رسانی مشغول بوده و "مردم دوستی" و "فضل" دو خصلت اصلی این پیشکسوتان است .

وی با بیان این که امشب بخشی از همدلی و مشارکت انجمن های علمی تخصصی را در امور خیریه شاهد هستیم تصریح کرد : جامعه پزشکی ازپیشقراولان خدمت رسانی به مردم در عرصه های اجتماعی هستند که از سال های دور به طور مستقیم و غیر مستقیم و به طرق مختلف در بحث خیریه پیشگام بوده اند .

زالی اضافه کرد : این فعالیت ها باید هدفمند بوده و تجمیع شود لذا باید ساماندهی شده و به شکل سیستماتیک به مردم عرضه شود که سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهادی مردمی و مترقی بهترین محل برای به تحقق رساندن این امور است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی سازمان بهزیستی درپیشگام بودن در  حوزه اجتماعی و حمایتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : مناسب ترین محل برای تجلی خدمات اجتماعی و همگرایی در امور خیریه سازمان بهزیستی است که با سعی بسیار در این عرصه پیشقراول است .

وی به وجود 164 انجمن علمی تخصصی در کشور اشاره کرد و اذعان داشت : انجمن های علمی تخصصی نهادهای بالنده جامعه پزشکی هستند که توان علمی و بضاعت تشکیلاتی در کارنامه کاری خود دارند .

به گفته وی جامعه پزشکی همواره آمادگی داشته است تا در بحث خدمت رسانی به مردم در امور خیریه گام بردارد ؛گرجه پزشکی فی نفسه در زمره امور خیریه قرار دارد اما بطور اخص نیز جامعه خدوم پزشکی در این زمینه پیشگام بوده و همواره سربلند از آزمون های مختلف بیرون آمده است .

زالی در خاتمه یادآور شد : علیرغم تمام هجمه هایی که طی چند سال اخیر علیه جامعه پزشکی وجود داشته است اما هیچ گاه پزشکان از خدمت رسانی به مردم لحظه ای دریغ نکرده اند و همواره در اقصی نقاط کشور بطور شبانه روزی و با وجود امکانات کم به فعالیت مشغول بوده اند .

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.