جمعه، 31 فروردین 1403

وزیر بهداشت خبر داد : دایرشدن مرکز خدمات جامع سرطان در کشور

وزیر بهداشت خبر داد :  دایرشدن مرکز خدمات جامع سرطان در کشور
قاضی زاده هاشمی از دایر شدن مرکزخدمات جامع سرطان در کشور خبر داد و گفت : این مهم زمان بر است اما شروع شده و امیدواریم ظرف دو سه سال آینده کامل شده تا بتواند خدمات یکپارچه را در اختیار بیماران قرار دهد.

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که کارهای خوبی برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در این دولت انجام شده است ؛ بیان داشت :  در راستای حمایت از این بیماران و تهیه داروهای مورد نیازشان اقداماتی انجام شد که این بیماران برای خرید داروهای خود کمتر از 10 درصد پرداخت داشته باشند و در برخی موارد نیز کل هزینه را بیمه و دولت پرداخت می کند.

وی با بیان این که برخی از بیماران در پرداخت همان 10 درصد نیز ناتوان هستند ،افزود: با وجود آن که مشابه ایرانی داروهای بیماران مبتلا به سرطان با کیفیت بهتر از نوع خارجی آن وجود دارد اما برخی همکاران این مسئله را رعایت نکرده و هم چنان نوع خارجی آن را برای بیمار نسخه می کنند که حمایت بیمه ای ندارد و هزینه زیادی را به خانوار تحمیل می کند .

وی با اشاره به دایر شدن مرکزخدمات جامع سرطان در کشور اظهار داشت : با محقق شدن این امر  نظام سلامت می تواند خدمات یکپارچه را در اختیار مردم قرار دهد که خود نوعی عدالت در دسترسی به خدمات است.

وزیر بهداشت با عنوان این که مقررات ما اجاره نمی دهد پزشک را محدود کنیم که از نوشتن نسخه ای خارج از لیست دارویی خودداری کند تصریح کرد : در آینده مجلس در این مورد تصمیم می گیرد چون هم تهیه این نوع داروها سخت است و هم تامین مالی آن برای بیمار خیلی مشکل می شود .

هاشمی ادامه داد : یکی از کمکهایی که به بیماران مبتلا به سرطان انجام شد در خصوص شیمی درمانی بود که قبلا مبالغ زیادی را برای این امر پرداخت می کردند اما با اقدامات انجام شده قیمت ها خیلی کاهش پیدا کرد و رضایتمندی بیماران گواه این مطلب است.

وی در خصوص میزان کاهش قیمت داروها برای بیماران مبتلا به سرطان گفت : قیمت ها کاهش قابل توجهی داشت به طوری که برخی داروها تا 100 درصد و بعضی از آن ها تا 50 درصد کاهش قیمت داشتند.

وزیر بهداشت با بیان این که هم ما و هم بیمه ها کمک بیشتری برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان انجام می دهیم ،یاد آور شد : البته ما منتظر بیمه نمی شویم ومعاونت درمان برنامه خوبی برای صرفه جویی در هزینه های بیماران از جمله هتلینگ انجام می دهد تا حمایت بیشتری از این بیماران شود.

به گفته وی آرزوی همه هموطنان و نظام سلامت این است که بیمار جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد که هنوز با این مهم فاصله داریم.

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع ا ست)

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.