پنجشنبه، 30 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خواستار شد: تعدیل هزینه مجوز طرح ترافیک جامعه پزشکی

زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی طی نامه ای خطاب به محمد باقر قالیباف شهردار تهران خواستار تعدیل هزینه مجوز طرح ترافیک جامعه پزشکی و بازگشت آن به رقم سال گذشته شد.

 

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی متن این نامه به شرح ذیل است :

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف

شهردار محترم تهران

سلام علیکم

احتراما ، ضمن تشکر از زحمات حضرتعالی و کارکنان خدوم شهرداری درخدمت رسانی به شهروندان عزیز شهر تهران ؛ همانگونه که مستحضرید در جوامع مختلف اهمیت حرفه پزشکی به دلیل اهمیت سلامت شهروندان و ارزش جان انسان هاست . از این منظر همواره در اغلب کشورها جهت تسهیل خدمت رسانی کادر درمانی به مردم ؛ این قشر را از برخی ضوابطی که موجب  اختلال در فرآیند کاریشان می شود؛ مستثنی می کنند. از جمله در کشور ما نیز مانند سایر کشورها در نخستین سال های اجرای طرح ترافیک در تهران ؛ تنها خودروهای اعضای سازمان نظام پزشکی بود که علاوه بر خودروهای دولتی و عمومی از شمول این طرح خارج گردیدند. که قطعا هدف از این رویکرد پرهیز از ایجاد مشکل در خدمت رسانی مطلوب در حوزه سلامت هم میهنان بوده است .با تاکید بر این که تسهیل شرایط کار کادر درمانی در واقع اولویت دادن به سلامت و جان همه شهروندان است و نه اولویت دادن به یک قشر خاص ؛ به نظر می رسد افزایش هزینه صد در صدی مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک برای جامعه پزشکی ؛ بالغ بر رقمی بیش از دو میلیون تومان منصفانه نیست . این در حالی است که تردد کادر درمانی در محدوده طرح ترافیک اغلب یک نیاز حیاتی و ضروری شهری است نه یک نیاز فردی و در اساس معمول نیست که مستثنی شدن کادر درمانی از برخی قواعد ترافیکی جهت ارائه خدمات درمانی ؛ مستلزم پرداخت هزینه باشد.

با عنایت به حسن توجه و همراهی همیشگی جنابعالی با جامعه خدوم پزشکی کشور خواهشمند است دستور فرمایید در این خصوص بررسی و پیگیری لازم جهت تعدیل هزینه مجوز طرح ترافیک جامعه پزشکی و بازگشت آن به رقم سال گذشته صورت پذیرد.

پیشاپیش از بذل عنایت جنابعالی سپاسگزاری می نمایم .

 

دکتر علیرضا زالی

رئیس کل

انتهای پیام / ر                                                                                                                                                                         

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.