پنجشنبه، 9 فروردین 1403

افزایش 10 درصدی تعرفه ها مشکلات معیشتی پزشکان را مرتفع نمی کند

افزایش 10 درصدی تعرفه ها مشکلات معیشتی پزشکان را مرتفع نمی کند


رییس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت : با توجه به تورم موجود، افزایش هزینه‌های جانبی مطب‌ها ، بالا بودن قیمت تجهیزات پزشکی و عدم همخوانی درآمد ها با هزینه ها افزایش 10 درصدی تعرفه‌ها مشکلات معیشتی پزشکان بویژه گروه‌های نسخه نویس را مرتفع نمی‌کند.

ایرج خسرونیا رییس جامعه متخصصان داخلی ایران در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی در خصوص نارضایتی جامعه پزشکی از تعرفه های درمانی سال 95 اذعان داشت: گرچه دولت به کار کارشناسی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه‌های پزشکی توجهی نشان نداد اما جامعه پزشکی تابع قوانین مصوب بوده و خود را ملزم به اجرای آن می‌داند.

وی افزود : علیرغم نارضایتی پزشکان از تعرفه‌های اعلامی اما این قشر فرهیخته خود را ملزم به رعایت و اجرای مصوبه هیئت دولت می داند و هیچ گاه یک عمل اشتباه را با انجام کار نادرست پاسخ نمی دهد و تحت هر شرایطی تابع قوانین است.

وی با بیان اینکه حتی اگر تعرفه های مصوب به ضرر پزشکان بوده و نفعی عایدشان نشود باز هم جامعه پزشکی بدون توجه به این مسائل با رعایت اخلاق حرفه ای و انسانی خدمات درمانی را به بیماران ارائه می‌دهد،تصریح کرد: پزشکی با جان مردم سر وکار دارد و اگر متولیان امر در تعیین و اعلام تعرفه های درمانی توجهی به کار کارشناسی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی نداشته‌اند ربطی به بیماران ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به دلیل اعتراضات جامعه پزشکی نسبت به غیرواقعی بودن تعرفه‌ها شاهد برخوردهای سلیقه ای در اخذ تعرفه از بیماران باشیم تصریح کرد: : مسائل مادی هیچ گاه اولویت پزشکان نبوده و خطای برخی از پزشکان را نباید به کل این جامعه تعمیم داد.

رییس جامعه متخصصان داخلی ایران درخاتمه یادآور شد: امیدواریم پیشکسوتان پزشکی الگوی مناسبی برای پزشکان جوان باشند تا همواره رعایت اخلاقیات و درمان درد بیماران را سرلوحه کار خود قرار دهند و نخواهند که یک شبه ره صد ساله را برای کسب درآمد بیشتر طی کنند.

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.