پنجشنبه، 9 فروردین 1403

زالی در دوازدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی عنوان کرد: استمرار یک موج مهندسی شده رسانه‌ای علیه پزشکان/ حل مشکلات پزشکان عمومی در گروء احیای طب عمومی

زالی در دوازدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی عنوان کرد:  استمرار یک موج مهندسی شده رسانه‌ای علیه پزشکان/ حل مشکلات پزشکان عمومی در گروء احیای طب عمومی
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در آغاز سال جدید یک موج مهندسی شده رسانه‌ای در تقابل با جامعه پزشکی استمرار یافت به طوری که به جای تکریم این قشر، ناجوانمردانه مورد هجمه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی، علیرضا زالی در دوازدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی با اشاره به اینکه گروه پزشکی یکی از خدوم‌ترین گروه‌های اجتماعی در کشور است گفت :جامعه پزشکی علیرغم ناجوانمردی‌ها و بی‌عدالتی‌ها همیشه به ارائه خدمت به آحاد مردم پرداخته است.

وی با بیان اینکه مشارکت بی‌نظیر، ایثارگرانه و جدی گروه‌های پزشکی نمادی از ایثار و از خودگذشتگی گروه‌های اجتماعی است ؛افزود: در سایه سنگین تحریم‌ها، این جامعه پزشکی بوده که در صف اول ارائه خدمات، تلخی ناشی از تحریم‌ها را جبران کرده است.

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد :اگر امروز علی‌رغم تحریم‌ها در عرصه بهداشت و درمان با کاستی‌ روبه‌رو نیستیم و بسیاری از طرح‌های بزرگ ملی اجرا شده به دلیل خدمات ارزشمند  این گروه بوده  و در بحث تحریم‌ها بیش از هر زمان دیگری تجلی حرکت ایثارگرانه جامعه پزشکی را شاهد هستیم.

***جامعه پزشکی از تکدر خاطر مزمن رنج می برد

زالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز جامعه پزشکی کشور از یک تکدر خاطر مزمن رنج می‌برد؛اذعان داشت :  در فضاهای مختلف به جای تکریم این قشر خدوم، ناجوانمردانه مورد هجمه قرار گرفته اند و بسیاری از افراد تریبون های مختلف راگرفته و به جامعه پزشکی تاخت و تاز میکنند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر جامعه پزشکی از جایگاه ممتاز برخورد دار نبود این همه رشک ورزی حاصل نمی شد گفت :در آغاز سال جدید یک موج مهندسی شده رسانه‌ای استمرار یافت که نقطه مهم این تقابل جامعه پزشکی بود و این امر در حالی رخ داد که گروههای مختلف پزشکی در اقصی‌نقاط کشور در حال ارائه خدمت هستند.

***دریافتی پزشکان عمومی متناسب با سختی کار آنها نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: عدم تناسب دریافت مطلوب در گروه‌های پزشکی به ویژه پزشکان عمومی متناسب با سختی کار آنها نیست و در تأمین جبران خدمات پزشکان عمومی در سال‌های اخیر مشکلات جدی داشته‌ایم.

 

زالی با تاکید براینکه جامعه پزشکی خود را تافته جدا بافته نمی‌داند و اگر از قداست خود دفاع می‌کند به معنی دفاع از صنف خود نیست، خاطرنشان کرد: امروز اگر تکریم را خواستاریم صرفاً یک بحث صنفی نیست چون هر گونه خدشه به اعتماد میان پزشک و بیمار رابطه غیر معنوی و آسیب‌های فراوان را در جامعه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در نانو تکنولوژی در منطقه رقیب نداریم ؛ابراز داشت :جامعه پزشکی به نقطه‌ای از تعالی علمی رسیده که در منطقه مدیترانه شرقی اول هستیم و بالاترین نرخ رشد علمی و پژوهشی را داریم و آیا سزوار است به جای تکریم این جامعه فرهیخته، آنها را مورد هجوم قرار دهیم.

***احیای طب عمومی راهگشای حل معضلات پزشکان عمومی است

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: پزشکان عمومی از بی‌عدالتی مزمن رنج می‌برند که ناشی از نگاه هویتی است و باید به این گروه اعتماد کرد تا به یک  باور عمومی ملی و کشوری تبدیل شود که در این راستا احیای طب عمومی راهگشا است.

 

وی گفت: با احیای طب عمومی مشکلات پزشکان عمومی به صورت ریشه‌ای حل می‌شود و دفاع از پزشکان عمومی نباید موجب کوچکی و خواری آنها شود.

***احتساب سنوات 15 سال خدمت پزشکان عمومی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی همچنین از در نظر گرفتن دو مدل در بحث خدمات ویزیت سرپایی پزشکان عمومی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در هیات دولت این بند تعرفه ای که سنوات خدمتی پزشکان عمومی که بالای 15 سال سابقه کار دارند مورد توجه قرار گیرد تا درصد رشد تعرفه ای متفاوتی را با سایر پزشکانی که زیر 15 سال سابقه کار دارند تجربه کنند؛همچنین با کمک شورایعالی بیمه و رایزنی های انجام شده پزشکان عمومی که مدرک بالینی دارند معادل متخصص برای آنها تعرفه گذاری شود که این حرکتها فرهنگسازی تعرفه جدید را فراهم میکند.

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.