جمعه، 10 فروردین 1403

یادداشت ارسالی عضو شورای عالی نظام پزشکی به اظهارات دکترحافظی

یادداشت ارسالی عضو شورای عالی نظام پزشکی به اظهارات دکترحافظی
دکتر حافظی در مصاحبه ای با روزنامه ی جهان صنعت به تاریخ ۹۶/۶/۲۱ اظهارات عجیب و غریبی در حوزه های مختلف از جمله درخصوص سازمان نظام پزشکی کرده بود، پیرو انتشار آن دکتر حسین قشلاقی که در انتخابات اخیر شورایعالی نظام پزشکی با رای بالای مجمع عمومی مجددا به شورایعالی راه پیدا کرده, پاسخی به شرح ذیل به برخی اظهارات طولانی دکتر حافظی داده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی پاسخ دکتر حسین قشلاقی به اظهارات دکتر حافظی به شرح ذیل است:

اظهارات اخیر جناب آقای دکتر حافظی که در مواردی با اتهاماتی بی پایه و اساس همراه بود با توجه به تیپ شخصیتی وی و ناکامی نامبرده در مراحل مختلف انتخابات نظام پزشکی دور از انتظار نبوده و به احتمال زیاد در آینده موارد مشابهی بسیاری از ایشان خواهیم دید.
نگاهی به انتخابات شورای شهر تهران و حضور دکتر حافظی در فهرست چند لیست انتخاباتی با گرایش های متفاوت نشانه ای واضح از چند گانگی سیاسی و فکری اوست و اینکه وی در انتخابات شورای عالی به صورت نامزد مستقل وارد شده بود تنها یک دلیل داشت و آن هم عدم توفیق وی در قرار گرفتن در فهرست لیست های مطرح با وجود لابی های فشرده بود. هرچند شکست سنگین جبهه ی احیای نظام م پزشکی در انتخابات نظام پزشکی تهران که توسط شخص وی راه اندازی و مدیریت میشد، در این امر بی تاثیر نبود.

دکتر حافظی بدون فعالیتهای صنفی و حرفه ای که در زمان تصدی مسئولیت های حوزه سلامت هم  اقدامات مثبتی در جهت منافع جامعه پزشکی انجام نداده بود به خوبی میدانست که مقبولیت و جایگاهی در بین اعضای مجمع عمومی سازمان برای کسب رای لازم جهت پوزیشن رئیس کل سازمان را در مقابل بزرگمرد جامعه پزشکی استاد دکتر فاضل و یا حتی هر شخص دیگری را ندارد و نیز به خوبی می دانست که رسیدن به کرسی شورای عالی به راحتی میسر نخواهد شد و لذا برنامه ریزی کرده بود که با سؤاستفاده از خلأ آیین نامه انتخابات هم برای پوزیشن رئیس کل و هم برای عضویت در شورای عالی ثبت نام کرده و با استفاده از تریبون مجمع که فقط برای کاندیداهای ریاست کل به مدت ده دقیقه امکان پذیر می باشد ، برنامه های خود را تبیین و تبلیغ نماید و درنهایت با اعلام انصراف به نفع استاد دکتر فاضل افکار عمومی مجمع را متوجه خود ساخته و حداقل بتواند در انتخابات شورای عالی رای لازم را کسب کند. اشتباه بزرگ دکتر حافظی دقیقاً در همین نکته بود که می خواست با فرصت طلبی از شرایط آیین نامه به هر ترتیبی شده به کرسی شورای عالی برسد. در صورتیکه همین آیین نامه هر نوع تبلیغات را ۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری غیرمجاز و غیرقانونی اعلام کرده است. این اقدام ناپخته و فرصت طلبانه ی ایشان  از نگاه تیزبین رئیس محترم هیات نظارت و اعضای هوشیار و آگاه مجمع عمومی دور نماند. مجمعی که ۹۲ نفر از اعضای آن کاندیدای پوزیشن هایی مختلف بودند و اگر دکتر حافظی چنین فرصتی را برای تبلیغ خود ایجاد می کرد چرا دیگران از این شرایط محروم بمانند ؟!

اما در خصوص شخصیت فسادستیزی ایشان که ظاهراً دوست دارند در کنار القاب پیشین خود ازجمله لقب  ابوالمشاغل, با این عنوان ایشان را مورد خطاب قرار دهند مواردی را خدمت ایشان عرض می کنم. جناب دکتر حافظی زمانی که اسلاف و پدرخوانده های شما کشور را غرق در فساد مالی و اداری کرده بودند و در آن دوران که حقوق پایه کارگر ۳۰۰ هزار تومان و دلار ۸۰۰ تومان بود حضرتعالی از تأمین اجتماعی حقوق هشت میلیون تومانی دریافت می کردید چرا فریاد وا مصیبتا سر ندادید ?! و بعد از آنکه از اسب افتادید چطور شد که معجزه ی هزاره ی سوم را دوره "سیب زمینی" خواندید ?!
من از عملکرد سازمان نظام پزشکی در دوره قبل دفاع نمی کنم و نقد های جدی در حوزه ی سیاستگزاری و اجرایی به سازمان داشته ودارم ولی مطمئنم که شفافیت مالی سازمان در دوره گذشته کم نظیر و شاید در طول نیم قرن عمر سازمان بی نظیر بوده است که گواه آن دسترسی بی چون و چرای بازرسان سازمان و همچنین بازرسان سازمان بازرسی کشور به تمام اسناد مالی و بررسی تمام عیار و مکرر اسناد در فضای کاملاً آزاد و گزارشات مربوطه در این زمینه می باشد.
خدا را شاکرم که این توفیق را نصیب سازمان و خدمتگزاران صدیق جامعه پزشکی نمود که در اول راه این دوره , چهره واقعی شخصی که با پرچم فساد ستیزی به راحتی تمام ,اتهاماتی بی پایه و اساس و کاملاً کذب را به مسئولین سابق سازمان وارد می کند را به خوبی بشناسند.

در خصوص زمین ۲۷ هکتاری اهواز که دکتر حافظی اتهام قصد تخلف و یا وقوع تخلف را در مقوله خرید آن به مدیران سازمان و صندوق تعاون و رفاه وارد کردند ,لازم است عرض کنم که زمین موصوف که در بهترین نقطه اهواز قرار دارد توسط  ارتش با قیمت متری صد هزار تومان به مزایده رسمی گذاشته شده بود و اسناد مزایده آن با جزئیات کامل همچنان در سایت آن نهاد موجود است که بنا به تصویب هیات مدیره , صندوق قصد داشت برای ایجاد درآمد پایدار مناسب آن را خریداری نماید ولی متاسفانه با کارشکنی شخصیت هایی که افکار و اهداف مشابه جناب دکتر حافظی را داشتند و می خواستند سازمان را فشل نمود و بی کفایت نشان دهند ، باعث شدند مدیران صندوق در آخرین مرحله از شرکت در مزایده منصرف شوند.  حال جناب دکتر حافظی پیرو ناکامی اخیرشان در انتخابات امسال که علت آن را عدم توفیق در ورود به لیست ائتلاف فراگیر جامعه پزشکی ایران و همچنین  مداخله ی به حق برخی دوستان در موضوع  تخلف ایشان در روز   انتخابات شورای عالی و رئیس کل می دانند ، قصد دارند با تخریب چهره های شاخص ائتلاف به طرق مختلف انتقام بگیرند.

لازم است ایشان بدانند که اولا روش وقوع فسادی را که ذکر کردند و ظاهرا با این روشها آشنایی خوبی دارند درحد و قامت چند پزشک نسخه نویس نمی باشد و مردان پخته ای را می طلبد ثانیا بهتر بود میدانستند که تخریب دلسوزان سازمان به بهانه موضوعات زمین اهواز و لیزینگ کاملا نخ نما شده و از مد افتاده است و جامعه فرهیخته پزشکی خصوصا اعضای محترم مجمع عمومی در انتخابات سوم شهریور با رای هوشمندانه ی خود پاسخی محکم و قاطع و معنی دار به عوامل ریز و درشت این جریانات دادند.

 با توجه به شناختی که اینجانب و دوستان از منشا و دلایل اهتزاز پرچم فساد ستیزی ، قضاوت عجولانه و اتهامات بی پایه و اساس و کاملا کذب دکتر حافظی در موضاعات سازمان پیدا کردیم ، احتمالاً اهتزاز پرچم فساد ستیزی وی در شهرداری تهران نیز بدون انگیزه های شخصی و امیال نفسانی نبوده است و به احتمال قوی در آنجا نیز دچار اشتباهاتی شده اند. لذا توصیه می کنم اگر به اصولی اعتقاد دارند درصدد طلب حلالیت برآیند و آخرت خود را تباه نکنند , همچنین اگر می خواهند در دوره ی بعدی نظام پزشکی نماینده ی جامعه ی فرهیخته ی پزشکی باشند لازم است از ادبیات پدرخوانده های خود دوری جویند و این قشر را با جماعت مورد خطاب رئیس دولت نهم و دهم اشتباه نگیرند.

انتهای پیام

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.