جمعه، 10 فروردین 1403

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران گفت: عدم موفقیت در واگذاری بخش های دولتی به بخش خصوصی

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران گفت: عدم موفقیت در واگذاری بخش های دولتی به بخش خصوصی
عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به عدم موفقیت واگذاری بخش هایی از بیمارستان های دولتی به بخش خصوصی، گفت: اولا باید علت واگذاری آن به بخش خصوصی بررسی شود ثانیا اینکه چرا در صدد واگذاری قسمتی از بخش دولتی به بخش خصوصی هستیم؟

دکتر عبدالرسول صداقت عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به اینکه زمانی که هزینه های قسمتی از بخش دولتی نسبت به درآمد آن بسیار بیشتر و زیان ده است، دولت به فکر واگذاری آن به بخش خصوصی می افتد، اظهار داشت: اینکه بخش خصوصی با چه شرایطی آن را مدیریت می کند، موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از شرایط  واگذاری، رعایت تعرفه دولتی است که دولت به بخش دولتی اختصاص داده است اما باید در نظر داشت اگر این تعرفه کافی بود، دولت خود آن را مدیریت می کرد پس اینگونه نیست.

 

*سرمایه گذاری با بر عهده گرفتن مدیریت بخش های دولتی

رئیس سابق انجمن رادیولوژی ایران اکثر افرادی که مدیریت این قسمت ها را عهده دار می شوند، را متخصص آن رشته ندانسته و عنوان کرد: این افراد تنها در صدد سرمایه گذاری داخلی یا خارجی هستند اما آن چه مهم است، مقررات حاکم بر این قرارداد ها است.

وی ابراز داشت: در این قرارداد از آن جایی که بیش از تعرفه تعیین شده بخش دولتی، مجاز به گرفتن مبلغی نیستند، به علت عدم گردش مالی، به راه هایی چون عدم دقت کافی در کار، استفاده از نیروهای کار ارزان،  عدم بهره مندی از نیروهای متخصص قابل و یا استفاده از از دستگاه ها و مواد مورد استفاده غیر استاندارد و یا با حداقل استاندارد متوصل خواهند شد.

صداقت با ابراز تاسف از اینکه ریشه همه موارد مذکور به تعرفه بخش دولتی باز می گردد، اظهار داشت: تا زمانی که دولت تعرفه خود را اصلاح نکند، مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد و چون بیماران باید مابه التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی را پرداخت کنند، میزان پرداختی از جیب بیمار سال به سال افزایش می یابد و این نکته ای است که در تعرفه دولتی برای بیماران مراجعه کننده به بخش خصوصی حائز اهمیت است.

 

*مشکلات در پرداخت بیمه ها، بخش خصوصی را با نقدیگی مواجه می کند

وی اضافه کرد: زمانی که تعرفه دولتی ثابت باقی بماند، بخش های دولت روز به روز افت کرده و به علت درآمدهای ناچیز و بسیار پایین، امکان به روز کردن وسایل را با تجهیزات جدید نیافته و به تدریج از نظر تجهیزاتی به عقب رانده می شوند.

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینکه بخش خصوصی علاقه مند به افزایش تعرفه های دولتی است، خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه های دولتی موجب کاهش پرداختی بیماران شده و ضرورت بیمار برای مراجعه به بخش خصوصی  را افزایش خواهد داد هرچند تا زمانی که پرداختی بیمه ها با تاخیر فراوان انجام شود، نقدینگی شدید در بخش خصوصی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.