چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

اطلاعیه انضباط مالی سازمان نظام پزشکی به نظام پزشکی های سراسر کشور

معاونت پشتیبانی سازمان نظام پزشکی با توجه به تنگناهای شدیدی مالی ، طی صدور اطلاعیه ای خطاب به روسای سازمان های نظام پزشکی کشور، خواستار انضباط مالی بیشتر آنها در حوزه کاری شان شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی، در متن این پیام که از سوی آقای دکتر گل علیزاده معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی خطاب به روسای سازمان های نظام پزشکی سراسر کشور صادر شده ، آمده است:" احتراما به استحضار عالی می رساند با عنایت به وجود تنگناهای شدید مالی در سال جاری و همچنین عدم پیش بینی کمک دولت در بودجه سال 92 و لزوم رعایت انضباط مالی، موارد ذیل به استحضار می رسد:

  • در طی چند ماه اخیر و پس از شروع فعالیت دوره جدید، مکاتبات متعددی توسط جناب آقای دکتر زالی رییس کل محترم سازمان با معاون اول محترم ریاست جمهوری و همچنین معاون محترم برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری صورت پذیرفته که در صورت وصول کمک دولت، کمک به نظام پزشکی شهرستان ها بر اساس مصوبات شورای عالی محترم نظام پزشکی صورت خواهد پذیرفت.
  • به استناد ماده 47 آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور پرداخت کمک، هدایا و اعانه به صورت نقدی یا غیر نقدی به افراد و موسسات دولتی، غیردولتی به شرط این که خدمات فرد حقیقی با حقوقی در راستای اهداف وظایف موسسه باشد، به تشخیص رییس موسسه یا مقام مجاز از طرف ایشان بلامانع بوده، لذا درصورت نیاز آن شهرستان به دریافت کمک نقدی یا غیر نقدی می توانید در این خصوص اقدام فرمایید.
  • از آنجایی که آیین نامه مالی و معاملاتی سازمان در دست بازنگری می باشد، لذا تا ابلاغ آیین نامه جدید بر اساس آیین نامه مالی قبلی اقدام فرمایید.
  • در صورت دارا بودن زمین یا ساختمان ملکی، شایسته است سند آن به نام نظام پزشکی شهرستان مربوطه بوده و در صورتی که سند مالکیت به نام اشخاص حقیقی می باشد سریعا نسبت به انتقال آن به نام سازمان نظام پزشکی شهرستان اقدام گردد.
  • افتتاح هر گونه حساب بایستی به صورت حقوقی و به نام سازمان نظام پزشکی مربوطه بوده و افتتاح حساب به نام اشخاص حقیقی ممنوع می باشد.
  • اخذ هر گونه وجه می بایست بر اساس تعرفه های مصوب ابلاغی بوده و ضمنا از دریافت وجوه نقدی در سازمان جدا پرهیز گردد.
  • از آنجایی که حفظ و صیانت از اموال سازمان به عهده ریاست محترم سازمان نظام پزشکی می باشد لذا استدعا دارد در این خصوص توجه ویژه ای معمول گردد."
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.