چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران : تعرفه خدمات دارویی مسئولیتهای زیادی را متوجه داروسازان نموده است

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران :  تعرفه خدمات دارویی مسئولیتهای زیادی را متوجه داروسازان نموده است
جنیدی بااشاره به تعرفه خدمات دارویی فعلی که درکتاب ارزش نسبی موردتوجه قرار گرفته است گفت : این تعرفه مسئولیت هایی را متوجه داروسازان نموده که برای دادن مشاوره باید k ارزش نسبی های متعددی را تعریف نمود.

شهاب الدین جنیدی عضوهیات مدیره انجمن داروسازان ایران درگفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به تعرفه خدمات دارویی اذعان داشت: این تعرفه مسئولیت هایی را متوجه داروسازان نموده که ضمن نظارت برنگهداری شرایط دارو ؛ خرید آن از مراکز رسمی ؛درج  زمان و میزان مصرف دارو و سایر موارد موجود را برعهده مسئولان فنی قرارداده است .

وی افزود : درصورت مشاوره بیمار با داروساز؛دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با بیماری ؛ مصرف مواد غذایی همزمان با دارو و همچنین سن و جنس و سایر موارد طبیعتا با احتساب زمان مصرف شده برای دادن مشاوره، باید k ارزش نسبی های متعددی تعریف نمود که این مهم مصرف خودسرانه دارو را کاهش داده و شاهدگزارش کمتری از عوارض دارویی خواهیم بود .

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات دارویی به بیماران بایدبا تدوین آئین نامه و ضوابط جدیدتر و همچنین درنظر گرفتن خدمت دهندگان و گیرندگان آن در جهت ارتقاء نظام سلامت گام های موثری برداشت ؛ تصریح کرد : داروسازان شاغل در صنایع دارویی و مراکز دانش بنیان شرکت های توزیعی و واردکننده دارو و سایر داروسازان شاغل در سیستم های اداری ودولتی با حداکثر توان خود در جهت ارائه نوآوری وارتقاء داروسازی کشور گام های موثری برداشته اند.

عضو کمیسیون قانونی ماده 20 امور داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ارائه خدمات دارویی به بیماران سرپایی اظهار داشت : به نظر می رسد فارغ التحصیلان داروسازی که به عنوان مسئول فنی در داروخانه ها مشغول فعالیتند می توانند خدمات موثرتری جهت پیشبرد بهتر نظام سلامت ایفا نمایند.

وی ادامه داد: این مهم به دست نمی آیدمگر اینکه تعرفه این خدمات به شکل واقعی توسط قانونگذاران و مسئولان دیده شود واز طرفی هنوز شاکله نظام سلامت و بسیاری از اطباء در دارو درمانی بیمار خیلی متقاضی دریافت مشورت علمی با داروسازان نیستند که بایدفرهنگسازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

 جنیدی با اشاره به اینکه عدم فرهنگ سازی در بین آحاد مردم جهت دریافت راهنمایی و مشاوره سبب شده تا بسیاری از بیماران در استفاده از داروهای تجویزی نسخ خود مجددا به پزشک مراجعه کنند خاطرنشان کرد : اطباء و داروسازان باید با تلاش و برنامه ریزی منظم جهت ایجاد سیستم با ثبات گام های موثرتری بردارند و بیماران را برای دریافت مشاوره دارویی از سوی داروساز ترغیب نمایند .

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.