پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کاهش چشمگیر تعداد نسخ در داروخانه های خصوصی/تضعیف اقتصاد داروخانه های خصوصی با اجرای طرح تحول

کاهش چشمگیر تعداد نسخ در داروخانه های خصوصی/تضعیف اقتصاد داروخانه های خصوصی با اجرای طرح تحول
دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه طبق طرح تحول نظام سلامت تمام خدمات درمانی و دارویی مورد نیاز بیماران در خود بیمارستان ها و مراکز درمانی به آن ها ارائه می شود، گفت: با اجرای طرح تحول در بخش دارویی شاهد کاهش چشمگیر تعداد نسخ در داروخانه های خصوصی هستیم که ادامه این روند اقتصاد داروخانه های این بخش را تضعیف می کند.

دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه تعهد نظام سلامت در طرح تحول بر پوشش خدمات بستری و سرپایی بیماران است، اظهار داشت: پوشش صد در صدی خدمات سرپایی سبب شده داروخانه های بخش خصوصی که در حریم مراکز و بیمارستان های دولتی هستند، تحت تاثیر قرار گرفته و تعداد مراجعه به این داروخانه ها کاهش چشمگیری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 55 درصد از کل گردش دارویی کشور مربوط به بخش دولتی است افزد: تنها 45 درصد از گردش دارویی کشور به بخش خصوصی اختصاص یافته که آسیب های متعددی را به این بخش وارد می کند.

سجادی با تاکید بر اینکه در طرح تحول نظام سلامت، از داروخانه های بخش خصوصی هیچ حمایتی صورت نگرفته است، تصریح کرد: تمامی تسهیلات و داروهای خاص به بخش دولتی اختصاص یافته واین انحصار اقتصاد داروخانه های خصوصی را با چالش مواجه کرده است.

وی با اشاره به آخرین پرداخت سازمان های بیمه گر به داروخانه ها که در دی ماه سال گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: با کاهش فرانشیز بیمار و تعهد سازمان های بیمه گر جهت پرداخت مطالبات موسسات پزشکی از جمله داروخانه ها گردش اقتصادی این مراکز متزلزل شده است.انتهای خبر / ر
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.