جمعه، 31 فروردین 1403

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: نقش نمایندگان مجلس در گسترش بیمه های درمانی و افزایش سرانه سلامت

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد:  نقش نمایندگان مجلس در گسترش بیمه های درمانی و افزایش سرانه سلامت
گسترش بیمه های درمانی و افزایش سرانه سلامت در بودجه، موجب می شود نمایندگان مجلس بتوانند نقش مهمی در ارتقای سلامت ایفا کنند.

دکتر محمدرضا خردمند عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به دو نقش مهم اعضای جامعه پزشکی به عنوان نماینده در مجلس، گفت: یکی از نقش ها به عنوان سیاست مدار و دیگری به عنوان عضوی از گروه پزشکی است که در هر دو نقش می توانند تاثیرات مهمی در امر سلامت مردم ایران داشته باشند.

به گفته وی سلامت تنها راجع به امور درمان بیماری ها نیست بلکه مفاهیم وسیع بهداشت، درمان، محیط زیست، پیشگیری و غیره را نیز در بر می گیرد.

با تاکید بر اینکه ارتقای سلامت مردم دنیا منوط به پرداختن به مسائلی هست که با تمهید آن ها می توان از ابتلای به بیماری ها جلوگیری کرد، اظهار داشت: به این ترتیب می توان کیفیت زندگی را بهبود بخشید و با افزایش طول عمر انسان ها، محیط بهتری را در زمان زیستن آن ها فراهم کرد.

 وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس می توانند در راه سازی، افزایش ایمنی راه ها، تولید خودروهای مناسب و ایمن، بهینه ساختن آموزش رانندگان، افزایش کیفیت محیط زیست چون آلودگی هوا، بهداشت آب و مواد خوراکی، مواذ غذایی و غیره نقش و گام مهمی را در بهبود سلامت داشته باشند.

خردمند با بیان اینکه اگر تمهیدات مناسبی در مورد مسائل ذکر شده حاصل شود، مطمئنا میزان ابتلای مردم به بیماری ها کاسته می شود، افزود: البته بشر از ابتلای به بیماری ها مصون نیست و اگر با وجود اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه به بیماری مبتلا شود، می بایست از بیمه های درمانی مناسب، مراکز درمانی و بیمارستان هایی که خدمات مناسب ارائه می دهند، برخوردار باشد که مجلس دراین خصوص نقش مهمی را می تواند ایفا کند.

به گفته وی اگر بودجه های عمده در بخش سلامت متوجه امر بهداشت، پیشگیری، پزشک خانواده، نظام ارجاع و امثال  این ها شود، ساختاری پایدار برای افزایش سلامت مردم ایران ایجاد شده و در بازه زمانی 2 تا 3 ساله می توانیم بودجه های زیادی را به سمت طرح تحول سلامت و درمان هدایت کنیم.

 

*نقش نمایندگان در اولویت قرار دادن پزشک خانواده و نظام ارجاع

عضو هیات مدیره نظام پزشکی قزوین اضافه کرد: به نظر می رسد که باید پزشک خانواده و نظام ارجاع را در اولویت قرار دهیم و نقش نمایندگان مجلس در این زمینه بسیار قابل توجه و مهم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی باید مشارکتی فعال در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشد، ابراز داشت: این مهم وظیفه ای ملی و اسلامی همه مردم ایران از جمله جامعه پزشکی که قشر فرهیخته ای از مردم به شمار می آیند و طبعا باید در این زمینه پیش قدم و در خط مقدم قرار گیرد، است ودر انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.

عضو شورای عالی سازمان نظم پزشکی با اشاره به حضور نمایندگان جامعه پزشکی در مجلس به علت سطح بالای سواد عمومی و آکادمیک، عنوان کرد: این مهم موجب میشود به غنای فکری و تصمیم گیری های مهم در مجلس افزوده شده  و از طرف دیگر توجه بیشتر مجلس به موضوع سلامت منعطف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان جامعه پزشکی در مجلس می تواند به برطرف کردن مشکلات عدیده پیش روی جامعه پزشکی از بیماری تا مشکلاتی اعم از عدم پرداخت حقوق مناسب و هزینه های درمانی به آن ها مانند آن چیزی که بیمه ها باید پرداخت کنند، کمک شایان توجه کند. 

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.