پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وجود خلاء قانونی برای پیگیری های حقوقی و قضایی

وجود خلاء قانونی برای پیگیری های حقوقی و قضایی
بازرس سابق مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی از وجود خلاء قانونی برای پیگیری های حقوقی و قضایی تخلف و قصور اعضاء در قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی خبر داد .

دکتر محمد رضا اقبالی بازرس سابق مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با گلایه از این که در قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی به بازرسان صرفا اجازه گزارش تخلف و قصور احتمالی اعضاء داده شده است بیان داشت : طبق ماده 27 (بند د) قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی ایران بازرسان فقط گزارشگر تخلف و قصور احتمالی رئیس کل، معاونین، روسای هیات مدیره شهرستانها به شورای عالی هستند و قدرت انجام پیگیری حقوقی و قضایی را ندارند.

وی افزود : این در حالی است که خیلی از پرونده ها نیاز به پیگیری سریع خارج از بوروکراسی اداری تا حصول نتیجه قطعی را داردو به نظر می رسد خلاء قانونی در این زمینه برای بازرسان وجود دارد.

وی درخصوص نحوه ارائه گزارش به مجمع عمومی تصریح کرد : سالانه فقط یک بار عملکرد بازرسان به مجمع عمومی ارائه می گردد، که این روند فرصت مناسبی را  برای اعضای مجمع عمومی جهت بررسی و اظهار نظر کارشناسی فراهم نمی کند.

اقبالی خاطرنشان کرد:  ادامه این روند درکاهش انگیزه اعضاء مجمع عمومی جهت ادامه کارموثر بوده که امیدواریم با همدلی و همفکری بیشتر و ارایه نظرات کارشناسی اعضاء مجمع بتوانیم این خلاء قانونی را مرتفع نموده و شاهد سازمانی منسجم، کارآمد و پویاتر از قبل باشیم.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.