جمعه، 10 فروردین 1403

سازمان نظام پزشکی‌گرانیگاه صنفی کشور است

سازمان نظام پزشکی‌گرانیگاه صنفی کشور است
رئیس کل سابق‌ سازمان نظام پزشکی‌ گفت: سازمان نظام‌ پزشکی یکی از کنش‌گر‌های اصلی نظام سلامت است که جامعه پزشکی باید به گونه‌ای عمل کند که این سازمان آراسته‌ به آراء اعضای آن باشد‌.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی ؛ دکتر علیرضا‌ زالی‌ رئیس کل سابق‌ سازمان نظام پزشکی‌ در مراسم معا‌رفه  ایرج فاضل‌ رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی‌ با اشاره به اینکه این سازمان بیش از 50 سال قدمت دارد‌، بیان کرد: سازمان نظام پزشکی سازمانی حرفه‌ای و ممتاز است که باید به سمتی حرکت کنیم که ارکان آن نیز تبلور‌ نوینی در عرصه سلامت داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ این سازمان در طی 4 سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است، افزود: یکی از مؤخر‌ترین کارهایی که در این سازمان انجام شد تصویب راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای جامعه پزشکی بود که پس از 2 سال کار کارشناسی‌ به تصویب رسید و برای اجرا به هیأت‌های انتظامی و جامعه پزشکی ابلاغ شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی از دستاوردهای‌ فناوری اطلاعات برای انجام امور جامعه پزشکی استفاده می‌کند تصریح کرد: در سال گذشته 73 هزار پروانه مطب به صورت آنلاین‌ برای پزشکان صادر شد که 31 درصد آن مربوط به متخصصان و 54 درصد آن برای پزشکان عمومی بود.

 رئیس کل سابق‌ سازمان نظام پزشکی‌ به بحث مالکیت‌ معنوی امضای دیجیتال‌ اشاره کرد و گفت: 40 هزار مجموعه‌ صدور ثبت‌نام‌ها و مکانیزه‌ شدن امور مربوط به جامعه پزشکی در این سازمان انجام شد و 50 هزار مورد اطلاعات پزشکان نیز با استفاده از این مکانیزاسیون اصلاح شد.
 تثبیت‌ حرمت  و منزلت‌ پزشکی‌ اولویت‌ سازمان نظام پزشکی در آینده است

 دکتر ایرج فاضل رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه پذیرفتن این مسئولیت‌ افتخار بزرگی برای بنده محسوب می‌شود که به همکارانم در جامعه پزشکی خدمت کنم، گفت: جمع کثیری از همکاران از هیچ حمایت و همدلی‌ برای پیشبرد‌ اهداف صنفی کوتاهی نکردند و موجی از اراده و تصمیم جامعه پزشکی‌ این اراده را در بنده تقویت کرد تا برای خدمت به جامعه پزشکی و مردم مسئولیت اداره‌ نظام پزشکی را به مدت 4 سال بر عهده گیرم‌.

 وی با تأکید بر اینکه عزت و سربلندی جامعه پزشکی و مردم را از صمیم قلب از خداوند متعال خو‌استارم، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی یکی از کارآمدترین‌ قسمت‌های کشور است که با وجود همه کمبودها‌ جامعه پزشکی از هیچ کوششی‌ برای ارائه خدمت و ارتقاء سلامت آحاد مردم دریغ نکرده است.

رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی گفت: تثبیت حرمت و منزلت پزشکی یکی از اولویت‌های مهم سازمان نظام پزشکی در آینده است زیرا قداست‌ جامعه پزشکی نباید خدشه‌دار شود و مردم نیز قدرشناس‌ طبابت‌ و خدمات جامعه خد‌وم پزشکی هستند‌.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید هیچ نوع رابطه مالی بین پزشک و بیمار وجود داشته باشد، تصریح کرد: نظام پزشکی نقش مؤثری در تعرفه‌های پزشکی  ندارد که این امر باید اصلاح شود و بیمه‌ها نیز مسائل مالی بین بیمار و پزشک را مرتفع کنند که متأسفانه یکی از معضلات موجود عدم حمایت کافی بیمه‌ها از مسائل مالی بیماران در حوزه درمانی است.

 فاضل افزود: باید با تغییر ترکیب شورای عالی بیمه به حل و فصل مسائل پرداخت و همچنین‌ کتاب ارزش نسبی خدمات نیز بدون هیچ تغییری‌ مبنای کار پزشکان قرار گیرد و یکی از کارهایی‌ که در آینده انجام خواهم داد این است که چاپ آخر این کتاب آماده شود و پزشکان بدون دغدغه‌ با استناد به کتاب ارزش نسبی خدمات به فعالیت بپردازند.

 وی در پایان یادآور شد: از زحمات چندین ساله دکتر زالی تشکر و قدردانی‌ می‌کنم و بطور حتم از راهنمایی‌های ایشان در سال‌های آینده برای پیشبرد اهداف سازمان نظام پزشکی، جامعه پزشکی و مردم بهره‌مند خواهم شد.

انتهای پیام/ ر
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.