جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی: بر اساس مؤخرترین پژوهش‌های میدانی که در کشور انجام شده جامعه پزشکی جزو محبوب‌ترین اقشار محسوب می‌شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی: بر اساس مؤخرترین پژوهش‌های میدانی که در کشور انجام شده جامعه پزشکی جزو محبوب‌ترین اقشار محسوب می‌شود
رئیس كل سازمان نظام پزشکی گفت: اگر اطبای کشور نبودند. هیچ کدام از پیشرفت‌های ما محقق نمی‌شد.اگر امروز پز درنوردیدن مرزهای دانش و کسب رتبه‌های علمی را می‌دهیم مگر جز به تلاش جامعه پزشکی بوده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دكترعليرضا زالي در افتتاح اولين هميش علمي جامع شاغلان حرف پزشکي گفت: مع‌الأسف جامعه پزشکي کشور مورد هجمه رسانه‌ي واقع شده اما صلابت و اقتدار جامعه پزشکي فزون‌تر از ين برخوردهاست.

وي ادامه داد: در آستانه دهه فجر قرار داريم و در بسياري از شاخص‌هي درماني، علمي و نوين پيشقراول هستيم و اگر اطبي کشور نبودند هيچ کدام از پيشرفت‌هي ما محقق نمي‌شد. زماني بيمارمان را به فردي مي‌سپرديم که دلار مي‌داديم، پول خوب هم مي‌داديم اما همزبان ما نبود. امروز با فقيرترين تسهيلات درماني پزشک عمومي در همه جي کشور مستقر است و از ارائه خدمات درماني کم نمي‌گذارد.

رئيس سازمان نظام پزشکي تصريح کرد: ما امروز در جلوي مدار دانش پزشکي حرکت مي‌کنيم و بيد پرسيد چه کسي ين افتخارات را به دست آورده و اگر امروز پز درنورديدن مرزهي دانش و کسب رتبه‌هي علمي را مي‌دهيم مگر به جز تلاش جامعه پزشکي بوده است. ين کمال کفران نعمت است چرا که سربازان عرصه سلامت در سه دهه گذشته افتخارآفريني کرده‌اند.

زالي با اشاره به تلاش پزشکان در سخت‌ترين شريط تحريم خاطرنشان کرد: به جز بحث دارو که موضوعي چندوجهي است در سخت‌ترين شريط تحريمي کشور يا در بحث بهداشت و درمان کاستي يجاد شد؟

وي گفت: نه تنها در خدمت‌رساني کم نگذاشتيم بلکه از دالان‌هي رسمي و غيررسمي به صدها هزار نفر خدمات فاخر ارائه داديم در حالي که کشورهيي مانند هائيتي و عراق با حجم بسيار کوچکتري از تحريم‌ها شبکه بهداشت و درمانشان متلاشي شد يا ين تقصير جامعه پزشکي است و يا ين کفران نعمت نيست؟ ين چه حرف نابخردانه‌ي است که ما فکر مي‌کنيم حل تمام کاستي‌هي سلامت با حمله به جامعه پزشکي حل مي‌شود، موضوع بسيار روشن است بالاخره با استقرار دولت تدبير و اميد گفتمان جبرآميز و حاکمانه با اطبا تغيير کرده و بارقه‌هي اميد در حال شکل‌گيري است.

وي به ين نکته اشاره کرد که تريبون‌هي رسمي کشور در 8 سال گذشته با هر فکري جامعه پزشکي را مورد هجمه قرار داده‌اند و امروز گفتمان مبتني بر احترام را با جامعه پزشکي مي‌شنويم که خيلي‌ها از ين رفتار ناخرسند هستند.

وي افزود: پرداختن به ين موضوعات جز عقده‌گشيي رسانه‌ي چه مفهومي مي‌تواند داشته باشد؟ به دليل حجم مشکلات مالي و عدم پرداخت، 2 هزار پزشک روستيي ما از مدار خدمت‌رساني خارج شده‌اند چرا که دريافت نامناسب داشتند که در سخت‌ترين شريط روستاها با مبالغ بسيار ناچيز بيتوته کرده‌اند. پزشک عمومي در سيستان و بلوچستان ماه‌هاست که حقوق نگرفته اما يا کار را تعطيل کرده؟ چرا خودمان را به راهي ديگر مي‌زنيم؟

رئيس سازمان نظام پزشکي کشور به معوقات پزشکان در مراکز دولتي و دانشگاهي اشاره کرد و گفت: به طور متوسط همکاران ما در مراکز دانشگاهي دولتي بين 8 تا 12 ماه مطالبات دارند و کارانه نگرفته‌اند.

وي گفت: ما مي‌گوييم در کجي دنيا با کساني که پيشقراولان خودکفيي هستند ينگونه برخورد مي‌شود تا 20 سال پيش بري ساده‌ترين اعمال جراحي بيمار را به خارج از کشور مي‌فرستاديم ولي اکنون پيچيده‌ترين جراحي را در کشور انجام مي‌دهيم و اعزام بيمار به خارج از کشور به تعداد انگشتان دست رسيده است.

وي خطاب به رسانه‌ها گفت: ين را بدانيد بر اساس مؤخرترين پژوهش‌هي ميداني که در کشور انجام شده جامعه پزشکي جزو محبوب‌ترين اقشار محسوب مي‌شود و محبت پزشکان و اطبا در دل مردم نقش بسته است ين گونه نيست که با 4 کار رسانه‌ي سخقيف خدشه‌ي وارد کنيم و راه به جيي برد.

زالي در ادامه به وظيف سنگين جامعه پزشکي اشاره کرد و اذعان داشت: بالغ بر 6400 خدمت پزشکي در طول شبانه‌روز به مردم ارائه مي‌دهيم و ممکن است در برخي جاها مشکلي هم به وجود يد اما ما با توجه به حقوق بيماران و آحاد مردم حرکت مي‌کنيم ينکه حميت‌هي بودجه‌ي را پيگيري کرده‌يم در اصل حميت از حقوق بيماران است. ينکه سازمان نظام پزشکي در کنار وزارت بهداشت پيگير واقعي شدن تعرفه‌هاست در حقيقت به نفع مردم مي‌شود و هر گونه هيجان‌زدگي رسانه‌ي جز آسيب مقطعي چيز ديگري در پي ندارد.

دكترزالي مشکلات جامعه پزشکي را متعدد برشمرد و ادامه داد: جامعه پزشکي بيش از هر زمان ديگري با مشکلات دست و پنجه نرم مي‌کند به ويژه در شهرستان‌ها با مسائلي مانند عوارض، ماليات، تعرفه و تعزيرات جو مطلوبي بري پزشکان فراهم نيست و انتظار مي‌رود جامعه پزشکي با خودپاليشي و خودتنظيمي چند فردي که از انگشتان دست هم محدودتر است ين حرفها را از خود بزديد و چهره درخشان جامعه پزشکي را از هر چيزي پاک کند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.