جمعه، 31 فروردین 1403

ايران، سومين سازنده سامانه راهبري جراحي‌هاي پيشرفته

ايران، سومين سازنده سامانه راهبري جراحي‌هاي پيشرفته
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایران پس از آمریکا و آلمان سومین کشور سازنده سامانه راهبری جراحی‌های پیشرفته (نویگیشن) است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اموربين الملل سازمان نظام پزشكي به نقل از واحد مرکزی خبر؛ دکتر پیوندی در مراسم راه اندازی رسمی سامانه پیشرفته جراحی نویگیشن ساخت ایران در بیمارستان شهدای تجریش افزود: این سامانه نقش GPS را در اعمال جراحی ایفا می‌کند و می‌توان جراحی‌های پیشرفته (برداشتن کامل تومور) را با آن انجام داد.
وی با اشاره به اینکه این سامانه بیشترین کاربرد را در جراحی مغز و اعصاب و گوش و حلق و بینی دارد گفت: برداشتن تومورهای مرتبط با نسوج حساس بدن و جراحی‌های ستون فقرات از دیگر کاربردهای این سامانه است، ضمن اینکه کاهش خطاهای پزشکی و عوارض جانبی، افزایش دقت جراحی و امکان انجام دقیق جراحی‌های حساس از دیگر کارکردهای این سامانه به شمار می‌آید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راه اندازی این سامانه در بیمارستان لقمان بعد از بیمارستان شهدای تجریش افزود: حمایت بیمه‌ها از این سامانه به نفع بیماران خواهد بود و بیماران هزینه اضافی را متحمل نخواهند شد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.