پنجشنبه، 9 فروردین 1403

صنعت بیمه عملکرد ضعیفی در پوشش خدمات دندانپزشکی دارد

صنعت بیمه عملکرد ضعیفی در پوشش خدمات دندانپزشکی دارد
درمان های دندانپزشکی نیازمند همراهی سازمان های بیمه گر است تا افراد به علت عدم پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی مجبور به کشیدن و از دست دادن دندان های خود نشوند.

دکتر علی یزدانی معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص عملکرد ضعیف سازمان های بیمه گر در خصوص پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی اظهار د اشت : درمان های دندانپزشکی به دو دسته درازمدت و کوتاه مدت تقسیم بندی می شوند که درمورد درمان های کوتاه مدت نیازمند همراهی سازمان های بیمه گر هستیم تا فرد نهایتا مجبور به کشیدن و از دست دادن دندان خود در سنین پایین نشود.

 

وی با اشاره به این که درمان های دراز مدت نیازمند همکاری دولت و رسانه ها برای پیشگیری و آموزش مردم از سنین ابتدایی است افزود : دولت طرح وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان را از مدارس ابتدایی آغاز کرده که گام مثبتی در جهت حفظ و ارتقای سلامت دهان و دندان است و در درجه دوم نیز باید رسانه ها به تبلیغات گسترده برای رعایت بهداشت دهان و دندان ا فراد با ساخت تیزرهای مختلف دراین زمینه بپردازند تا فرهنگ پیشگیری از بیماری های دهان و  دندان در بین اقشار مختلف جا افتاده و افراد آخرین راهکار درمان دردهای دندانی خود را کشیدن و از دست دادن دندان طبیعی خود ندانند.

 

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با گلایه از این که آبسه ، عفونت ، پرکردن دندان و اقدام های درمانی از این قبیل نباید جز درمان های لوکس تلقی شوند تصریح کرد : باید در درجه اول  بر روی درمان های کم هزینه کار کرد که این کار نیازمند همکاری و مساعد بیشتر سازمان های بیمه گر برای پوشش بیمه ای این نوع درمان هاست.

 

یزدانی اذعان داشت : به دلیل هزینه های بالای دندانپزشکی اغلب افراد زمانی به دندانپزشک برای درمان بیماری های دندان خود مراجعه می کنند که راهی جز کشیدن آن باقی نمانده است  ؛ در حالی که نباید دندان طبیعی را کشید و با ایمپلنت دندان از دست رفته را جایگزین کرد.

 

وی با تاکید براین که نیازمند صنعت بیمه فعال در حوزه دندانپزشکی هستیم گفت : برای اجرای درمان های کوتاه مدت دندانپزشکی نیازمند بیمه های فعال هستیم تا هزینه هایی مثل جرم گیری و پرکردن دندان ها را پرداخت کنند در غیر این صورت با روندی که در وضعیت سلامت دهان و  دندان افراد مختف جامعه مشاهده میکنم سن کاشت دندان در کشور روز به روز پایین تر آمده و این آفتی برای سلامت افراد است.

به گفته معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ نباید این تفکر غلط را در ذهن پرورش دهیم که در همه ابعاد نظام سلامت می توانیم به تنهایی تصمیم گیری کنیم بلکه باید از تجربیات سایر کشورها در حوزه های مختلف دندانپزشکی و بیمه استفاده کنیم تا بتوانیم علاوه بر ارتقای سلامت دهان و دندان افراد از بروز بسیاری از بیماری های دیگر که ناشی از بیماری های دهان و دندان هستند پیشگیری کنیم

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.