جمعه، 10 فروردین 1403

تعرفه خدمات پزشکی باید مطابق تورم افزایش داشته باشد

تعرفه خدمات پزشکی باید مطابق تورم افزایش داشته باشد
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که هزینه تولید خدمت در مراکز درمانی حدود 70 درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به افزایش چند برابری هزینه های جانبی باید تعرفه خدمات پزشکی مطابق با تورم افزایش پیدا کند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر حسین قشلاقی عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که جامعه در شرایط اقتصادی خاصی به سر می برد، بیان کرد: دولت تورم 50 درصدی را اعلام می کند اما آنچه برای مردم ملموس است تورمی بیش از این مقدار است و جامعه پزشکی نیز همانند سایر آحاد جامعه با این تورم مواجه هستند.

وی افزود: هزینه وسایل مصرفی در شاخه های مختلف پزشکی برای ارائه خدمت به بیماران با افزایش چند برابری مواجه بوده و جامعه پزشکی با این تورم صد در صدی از پس هزینه های مصرفی بر نمی آید.

وی ادامه داد: در شرایط موجود هزینه تولید خدمت در مراکز درمانی اعم از بیمارستان ها ، درمانگاهها و مطب ها بالا رفته و بی انصافی است اگر تعرفه های خدمات پزشکی همچنان ثابت باقی مانده و افزایشی در سال آینده نداشته باشد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که اگر در خصوص افزایش تعرفه های خدمات پزشکی کاری نکرده و سکوت کنیم در واقع به جامعه پزشکی و درمان مردم ظلم کرده ایم ، تصریح کرد: در تعیین تعرفه ها باید قیمت تمام شده خدمات با توجه به تورم های موجود لحاظ شود و تعرفه مطابق با تورم جامعه افزایش داشته باشد.

دکتر قشلاقی خاطرنشان کرد: اگر تعرفه خدمات پزشکی همچنان ثابت باقی مانده و افزایشی در آن لحاظ نشود در دراز مدت شاهد آسیب های متعدد به بیماران خواهیم بود و از سویی نیز کیفیت خدمات درمانی کاهش پیدا می کند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.