جمعه، 10 فروردین 1403

جامعه پزشکی یکی از تأثیرگذارترین گروه‌های اجتماعی است که طی سالیان متمادی جایگاه خود را به عنوان نهادی مرجع در حوزه سلامت کشور حفظ نموده و در عین حال همواره در عین توجه به حقوق اعضای خود حمایت از حقوق بیماران را به عنوان اصلی‌ترین هدف خویش دنبال کرده است چرا که تنها در صورت رعایت حقوق متقابل خدمتگزاران نظام سلامت از یک‌سو و بیماران از سوی دیگر است که به هدف نهایی نظام سلامت که فراهم آوردن سلامت کامل جسمی، روانی و اجتماعی همه آحاد جامعه است دست می‌یاییم.

مدت‌هاست که تیغ تیز کم لطفی و معمولاً متأثر از احساسات و تکانه‌های هیجانی بر چهره‌ی گروهی از پر تلاش‌ترین افراد جامعه چنگ می‌کشد و فضای ناآرامی را بر خدمتگزاران عرصه درمان و بالنهایه مردم شریف فراهم آورده است.

اگر چه جامعه پزشکی به رغم تمام نامهربانی‌ها همواره در عرصه خدمت‌رسانی کوچک‌ترین مضایقه‌ای نداشته و ندارد و سالانه بالغ بر 800 میلیون خدمت درمانی بستری و سرپایی در کشور ارائه می‌کند بسیار بی‌انصافی است که خدمات این قشر نادیده گرفته شود.

بی گمان مهم‌ترین سرمایه مشترک جامعه پزشکی و مردم اعتماد فی‌مابین است، این اعتماد در عین اینکه مورد نیاز شاغلین حرف پزشکی است یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم برای دریافت خدمات سلامت نیز می باشد به گونه‌ای که این روابط حسنه بخشی از چرخه‌ی درمان و بهبود را تشکیل می‌دهد.

این جامعه‌ی پزشکی است که در شبانه‌روز در اقصی نقاط این مرز و بوم به خدمت‌رسانی مشغول است و از کوچک‌ترین خدمتی مضایقه نکرده و هیچگاه خدمات پزشکی حتی در دوران سخت جنگ تحمیلی نیز تعطیل نشده است.

امروز که جامعه پزشکی دوشادوش مردم و هنرمندان از مصیبت از دست دادن هنرمندی که با نگاه باورمند و فلسفی به زیبایی زندگی می‌نگریست متأثر است و با تشکیل مجرب‌ترین تیم کارشناسی و با حضور پزشکان معتمد و نمایندگان ارشد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و نیز نهادهای نظارتی ذیربط کشوری و سازمان نظام پزشکی به دور از توجه به هر گونه حاشیه و غوغا سالاری به رسیدگی دقیق و علمی به پرونده مرحوم کیارستمی می‌پردازد، استفاده از الفاظ نامناسب و برخورد هیجانی و احساسی را به شدت محکوم و مطرود می‌داند.

سازمان نظام پزشکی ضمن اینکه با دقت، سرعت و قاطعیت به وظایف ذاتی خود در احقاق حقوق بیماران عمل می کند، با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی و مدنی خود در دفاع از جامعه پزشکی با هرگونه هتک حرمت برخورد خواهد نمود.

 

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.