جمعه، 10 فروردین 1403

بی‌اخلاقی مهم‌ترین تهدید کنونی/ دستگاه‌های اجرایی سست باید متحول شوند

 بی‌اخلاقی مهم‌ترین تهدید کنونی/ دستگاه‌های اجرایی سست باید متحول شوند
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی از همراهی و رشادت خود خلق کرد.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی ، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: جامعه پزشکی از دوران قبل از انقلاب تا بعد از آن در تمام فراز و نشیب ها همواره کنار مردم حضور داشته است.

وی با اشاره به کارنامه درخشان جامعه پزشکی اعم از امداد و نجات، پرستاری، پزشکان و غیره در دوران دفاع مقدس اذعان کرد: دفاع مقدس با تمام سختی ها، آموزش ها و مهارت های پزشکی را به شکل اعجاب انگیزی ارتقا بخشید و گنجینه ای بی نظیر از خود به جا گذاشت که امروز قابل عرضه به تمام دنیاست.

به گفته وی استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون پرداخت هزینه های سنگینی است که ازراه های متفاوت از جمله شهادت بسیاری از جوانان وطن پرداخت شده و می شود.

هاشمی با بیان اینکه سرعت بخش های اجرایی کشور در روزها و سالهای نخستین انقلاب به دلیل وحدت و صمیمیت ناشی از باورها و پایبندی به اخلاق و احکام الهی از شتاب بیشتری برخوردار بود، اظهار کرد: متاسفانه بارقه های انقلاب به اندازه کافی نفوذ نکرد و سرعت دستگاه های اجرایی به تدریج کمتر شد.

وی دلیل مشکلات امروز را ناشی از کمرنگ شدن اخلاق و کاهش سرعت دستگاه های اجرایی خواند و افزود: امیدواریم دستگاه های سست متحول شده و با روحیه انقلابی در جهت خدمت حرکت کنند ولی مهمترین تهدید جامعه امروز بی اخلاقی است و متاسفانه سلاحی جز اخلاق در جذب نسل جدید به ارزش های گذشته موفق نیست.

وزیر بهداشت اخلاق را تنها راه نجات خواند و تصریح کرد: اصلاح اخلاق باید از افراد بالای جامعه و حتی سیاسیون شروع شود. لازم به ذکر است که اختلاف سلیقه به شرط قبول داشتن ریشه و اساس هیچ اشکالی ندارد.

وی رزمنده ها را طلبکاران جامعه از مسئولین و مردم برشمرد و گفت: معلمی صادقانه، آموزش و تربیت درست از راه های ارزشمند پیش رو برای پیشرفت علم و تبلیغ انقلاب است.

هاشمی انجام کار درست در تمام سطوح شغلی را برای کاهش وابستگی ها و کمک به استقلال کشور ضروری خواند و ابراز داشت: جامعه پزشکی قطعا بی عیب و نقص نیست ولی اقدامات ارزشمند و مفید آنها قابل قیاس با اندک اشتباهات و تخلفات آنان نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: بهتر است در قضاوت های خود نسبت به جامعه پزشکی احتیاط کنیم چراکه سلامت مردم در دست این قشر بوده و باید به دور از تنش و استرس در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم تلاش کنند .

وی یادآور شد: دستگاه های قضایی و نظام پزشکی با رعایت عدل و انصاف با هرگونه تخلفی مقابله می کنند.

انتهای پیام/ ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.