جمعه، 10 فروردین 1403

چرایی عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم

چرایی عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم
عضو شورایعالی نظام پزشکی، چالش‌های اقتصادی را یکی از مباحث مربوط به عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم عنوان کرد.

عضو شورایعالی نظام پزشکی، چالش‌های اقتصادی را یکی از مباحث مربوط به عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در مراسم روز پزشک در شهرستان تاکستان که با حضور رییس کل سازمان نظام پزشکی برگزار شد،‌ دکتر داریوش طاهرخانی، عضو شورایعالی نظام پزشکی و رئیس نظام پزشکی تاکستان ضمن تبریک روز پزشک، گفت: اگر تاریخ پزشکی ایران را ورق بزنیم، خواهیم دید که پیشینیان ما هزاران سال قبل‌تر از آنکه نام‌آوران طب نوین به بحث پیشگیری بپردازند، به آن مقوله پرداخته بودند. به گونه‌ای که بوعلی‌سینا که روز پزشک به نامش مزین است، هفت اصل ضروری برای سلامتی را برشمرده است و اصولا افراد با رعایت آنها به اغلب بیماری‌ها مبتلا نمی‌شوند.

وی افزود: حرکت و سکون مهم‌ترین اصل در طب بوعلی بوده است و مردم با رعایت آن در جهت حفظ سلامتی اقدام می‌کرده‌اند. البته در بحث درمان نیز اصلاحات وی بر همین اصول استوار بوده است و گاهی با اصلاح رفتارها و عادات غلط، بیماری را از مردم دور می‌کردند. حال این موارد بعد از هزاران سال در دستور کار حوزه سلامت در جهان قرار گرفته است و امروز سیاستگذاران سلامت با تقدم پیشگیری بر درمان و بررسی و اصلاح مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت گام در راه پیشینیان ما گذاشته‌اند.

طاهرخانی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در شهرهای غیر از مراکز استان و بویژه در مناطق محروم وجود دارد، عدم ماندگاری پزشکان است، ادامه داد: در عین حال مقررات دست و پاگیری برای فعالیت پزشکان در بخش خصوصی در مدت تعهدات قانونی وجود دارد و از طرفی این پزشکان با تاخیرهای طولانی در دریافت کارانه‌هایشان مواجه می‌شوند و به این ترتیب چالش اقتصادی موضوعی است که در مدت تعهدات قانونی باید با آن دست و پنجه نرم کنند و همین امر موجب می شود که به دنبال پایان تعهدات خود باشند.

در این سفر جلسه‌ای در دفتر امام جمعه و نماینده مجلس خبرگان رهبری با حضور بهمن طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس شبکه بهداشت، رئیس نظام پزشکی و اعضای هیات مدیره نظام پزشکی تاکستان تشکیل شد که آیت‌الله اسلامی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان در این جلسه ضمن تبریک روز پزشک و تقدیر از زحمات جامعه پزشکی، گفت: نجات اشرف مخلوقات از درد و سختی بهترین راه برای قرب الهی است و شما پزشکان در نزد خدا محبوب هستید. باید توجه کرد که پزشکان شاخصی از کشورمان در مجامع بین‌المللی حرف برای گفتن دارند و خوشبختانه از نظر پزشکی پیشرفت‌های خوبی حاصل شده که جای خرسندی دارد.

در این سفر همچنین جلسه‌ای با محوریت بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان تاکستان برگزار شد که علاوه بر مسئولین شهری، ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.