پنجشنبه، 9 فروردین 1403

در پی اظهارات اخیرش در مراسم یادبود عباس کیارستمی

این کارگردان در نوشتاری که دراختیار ایسنا گذاشت نوشت :گاهی رانندگان غیر مسئول و خطاکار سبقت غیر مجاز می‌گیرند حتی در محدوده خط‌ ‌کشی به عابر پیاده حق تقدیم نمی‌دهند، دراتوبانها و جاده ها ویراژمی‌دهند، زباله‌های خود را بیرون از ماشین می‌اندازند و باعث تصادفات فجیع می‌شوند. در چنین جرایم رانندگی وقتی پلیس،‌ رانندگان خطاکار را جریمه می‌کند ،‌آیا باید به همه رانندگان کشور بربخورد و دلخور شوند و بگویند پلیس به ما توهین کرده است ؟ آیا این منطقی است ؟

درهر قشری احتمال خطاکاری هست ولی در مسئولیت‌های حساس و خلبانی هواپیما که 260 مسافر را با خود حمل می‌کند یا راهنمایی خط قطارها یا رانندگان اتوبوس یا جراحی بدن، ‌اینجا یک خطای کوچک مصیبت بزرگ به بار می‌آورد.

در مورد عباس کیارستمی  که سرمایه بزرگ ملی و فرهنگی کشور است و شاید در حد تختی  قهرمان ملی است اشاره و شکایت من فقط از پزشکانی است که در فرایند عمل جراحی او، سهل‌انگاری و خطا کردند  و باعث مرگ او شدند.

وگرنه من پزشکان، جراحان باوجدان و زحمتکش و کاردانی را می‌شناسم که در 8 سال جنگ دفاع مقدس با کمترین امکانات وشرایط معجزه آفریدند و جان انسان‌ها را نجات دادند، چنین پزشکانی هنوز در میان ما هستند و زحمت می‌کشند و من همواره  برای آنها احترام فراوان قائل هستم .

به نظر من خود پزشکان می‌باید در این مورد  قدم پیش بگذارند  و جلوی این سهل انگاری و بی مسئولیت‌ی‌ها را بگیرند و از کاردانی و لیاقت خود و پیروزی‌هایی که در جریان جراحی داشتند دفاع کنند
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.