پنجشنبه، 9 فروردین 1403

با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی بزرگداشت استاد دکتر حسین گل‌گلاب در بابل برگزار شد.

با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی بزرگداشت استاد دکتر حسین گل‌گلاب در بابل برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در این مراسم که همزمان با سی‌امین سالگرد درگذشت دکتر حسین گل‌گلاب استاد گیاه‌شناسی و سراینده سرود ای ایران برگزار شد. دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن توصیف ویژگی‌های شخصیتی این استاد برجسته گفت دکتر گل‌گلاب استاد ممتاز دانشگاه تهران و از علاقه‌مندان به تدریس و دانشگاه بود که عرق ملی و میهنی وی در زمان اشغال کشور توسط بیگانگان سبب شد تا شعر ای ایران را بسراید. رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه با بر شمردن ابعاد شخصیتی دکتر گل‌گلاب وی را یکی از اساتیدی برشمرد که در تأسیس فرهنگستان ایران و ریاست دبیرخانه آن نقش اساسی داشته است. وی با اشاره به واژه‌هایی که امروز در علم گیاه‌شناسی و دارویی به کار می‌رود گفت اینها ماحصل تلاش استاد گل‌گلاب در دبیرخانه فرهنگستان ایران است.

دکتر زالی در ادامه سخنانش به نقش ارزنده دکتر گل‌گلاب در تربیت نسل اول دانشجویان داروسازی و پزشکی دانشگاه تهران و پیشرفت وی تا معاونت دانشکده پزشکی دانشگاه تهران اشاره و افزود در همین شعر مرز پرگهر نمادها و نشانه‌های فراوانی از علاقه‌ی ایشان به کشور و زبان پارسی می‌توان یافت به طوری که هیچ کلمه‌ی غیر پارسی در آن به کار نرفته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اهمیت نور و اینکه در قرآن سوره‌ای به نام نور داریم و همچنین الله نورالسموات و الارض گفت استاد گل‌گلاب در شعر مرز پرگهر از نور ایزدی که نمادی از وحدانیت و راهنمای بشری است سخن گفته است. وی همچنین با اشاره به کلمه مهر که نقش عاطفی و بار معنایی متفاوتی از کلمات مشابه آن دارد به ستایش این شعر پرداخت و از همه‌ی دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم سپاسگزاری کرد.

در ادامه این مراسم لوح سپاس و تندیس به خانم دکتر هما گل‌گلاب دختر استاد دکتر گل‌گلاب تقدیم شد. در این مراسم که با حضور اعضای هیئت مدیره‌های نظام پزشکی‌های مازندران، رئیس شورای هماهنگی استان و رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی و مقامات محلی برگزار شد. فرازمند روزنامه‌نگار و پژوهشگر موسیقی و شعرهای سنتی و دکتر سیف‌الرضا شهابی عضو هیئت مدیره نظام پزشکی بابل و برگزارکننده مراسم نیز به ایراد سخن پرداختند.

از بخش‌های مختلف این مراسم اجرای موسیقی زنده با لهجه مازندرانی همراه با گروه ارکستر بود. که با استقبال پرشور شرکت‌کنندگان روبرو شد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.