پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ثبات مدیریت در بیمارستان های خصوصی وجود ندارد

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه مدیریت بیمارستانهای ما اکثرا زمان دار و گذراست اذعان داشت : بیمارستان های خصوصی با سرمایه گذاری پزشکان و خریدن سهام تاسیس می شود لذا مدیریت ها تغییر می کند وکمتر شاهد ثبات مدیریت در بیمارستان های خصوصی و موسساتی که شرکای زیادی دارند ؛ هستیم.

 

دکتر محمد رضا نوروزی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه ظرف مدت دو یا سه سال هیات مدیره ها تغییر کرده و بدنبال آن همه عوامل دچار تغییر می شوند ؛ افزود:  اگر یک سرمایه گذاری واحد و قوی وجود داشته باشد ثبات مدیریت حفظ شده و پیشرفتها بهتر خواهد بود.

 

وی  در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح واقعی تعرفه ها صورت نمی گیرد اظهار داشت : مردم توان پرداخت ندارند و باید حامیان که صنعت بیمه و دولت است این کار را انجام دهند  و هم اکنون سوبسیدی که دولت برای درمان می دهد تماما به بخش دولتی پرداخت می شود که بسیار خوب است زیرا مردم باید جای امنی داشته باشند که اگر مستاصل شدند بتوانند مراجعه کرده و خدمات درمانی را بصورت ارزان قیمت دریافت کنند.

 

 مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی ادامه داد : اگر به دراز مدت نگاه کنیم راه خلاص شدن بهداشت و درمان در این است که سرمایه گذاری های بزرگ در آن از طرف بخش خصوصی صورت گرفته و از مدل سوسیالیستی پیروی نشود .

 

وی خاطرنشان کرد :باید  سوبسیدهای دولت بطور غیر مستقیم از طریق کمک به بیمه ها و کمک به مردم شامل بخش خصوصی هم شود وگرنه در دراز مدت به مشکل بر می خوریم و بخش خصوصی کم کم جمع شده و همه بار درمانی بر دوش بخش دولتی خواهد بود.

انتهای پیام / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.