چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی : هیچ پزشکی دریافتش بر اساس تعرفه های نوین نبوده است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی :  هیچ پزشکی دریافتش بر اساس تعرفه های نوین نبوده است
زالی با اشاره به اینکه در بخش خصوصی 70 تا 80 درصد درآمدها بر مبنای مشارکت بیمه های تکمیلی است ؛گفت :باوجود تغییر تعرفه ها هنوز هیچ پزشکی دریافتش بر اساس تعرفه های نوین نبوده است .

 

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه رشد مولفه های درون کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت براساس تواتری که گروههای پزشکی از آن استفاده می کنند با هم متفاوت و ناهمگون است؛اظهار داشت : این تصور که بین 100تا120 درصد تعرفه های پزشکی تغییر کرده است عملا وجود نداردضمن اینکه در بسته تعریفی تعرفه ای بین 38 تا 40 درصد اساسا به کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات تعلق داشت.

وی افزود:بدلیل عدم همکاری بیمه های تکمیلی عملا هنوز هیچ دریافتی بر اساس کتاب دربخش خصوصی اتفاق نیافتاده در حالی که بخش زیادی از بیماران با بیمه تکمیلی به بیمارستانهای خصوصی مراجعه میکنند .

 وی با اشاره به اینکه نزدیک به 5 ماه از ابلاغ این کتاب گذشته است ادامه داد: پزشکان بخش خصوصی گلایه جدی دارند زیرا معتقد هستند که این کتاب را اجرا می کنند و آمادگی خود را برای پایبندی به تعرفه ها اعلام کرده اند اما درعمل بدلیل عدم همکاری بیمه ها ی تکمیلی هیچ پرداختی در ماههای اخیر بر اساس این کتاب صورت نگرفته است

 زالی به برگزاری جلسه ای با مدیران عامل بیمارستانهای خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت : عملا تمامی پرداختها یا با تاخیرقابل توجه صورت می گیرد یا بصورت علی الحساب بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد:اگر بخواهیم تغییرات این کتاب در نظام تعرفه گذاری موثر واقع شود باید پزشکان به نوعی کاربرد این کتاب را در عرصه دولتی و خصوصی درک کنند که این امر محقق نشده است.

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.