پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نایب رئیس شورایعالی نظام پزشکی : برنامه ششم، جایگاه امید جامعه پزشکی کشور است.

نایب رئیس شورایعالی نظام پزشکی :  برنامه ششم، جایگاه امید جامعه پزشکی کشور است.
فاضل با بیان اینکه برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توسط دولت در شرف تدوین است؛ اظهار داشت: در حکومت های توسعه گرا ،نقش برنامه و برنامه ریزی و پایبندی به برنامه، محوری است و بدون سر لوحه قرار دادن آن هیچ گونه حرکتی متصور نیست .

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی دکتر محمود فاضل نایب رئیس شورایعالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه افزایش سرعت در هر مسیری بدون تبعیت از برنامه، سرعت در انحراف از برنامه محسوب می شود؛ بیان داشت : تاکنون 5 برنامه با چشم انداز افق1404 طراحی و به اتمام رسیده است و فارغ از اینکه هر کدام چگونه طراحی شده و آیا مسیر وصول به اهداف، منطبق بر واقعیت بوده و غیره باید به  برنامه ی پیش رو بپردازیم.

 وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه را در پیش داریم افزود: سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در طول تمام برنامه ها، خود خواسته و مبتکرانه و بر اساس اهداف، اختیارات و وظایف قانونی خود(ماده 2 و3) اقدام به مشارکت، پیشنهاد، بررسی و نگارش آن در نهاد ریاست جمهوری و وزارت بهداشت کرده است و به عنوان عضو در جلسات منظم آن حضور می یابد.

وی ادامه داد :آن چیزی که از دست داده ایم وخلاء آن را حس می کنیم و همچنین محافظت از داشته های فعلی در چهارچوب قانون ، سه فصلی است که همت خود را بر آن بنا نهاده ایم.

نایب رئیس شورایعالی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: این ابتکار عمل نظام پزشکی منبعث از قانون اساسی، سند چشم انداز 1404، سیاست های کلی سلامت، سیاست های کلی برنامه ششم در بخش اجتماعی، تاکیدات رهبری و مانیفست انتخاباتی رئیس جمهور است.

فاضل خاطرنشان کرد: اکنون ادبیات هوشمندانه مورد نظر سازمان چه در جلسات مرتبط و چه اشباع فضای عمومی، درپیش نویس برنامه ششم به چشم می خورد و دولت بر سر آن است تا از ظرفیت های مردمی (خصوصی) در کنار خود استفاده بهینه ببرد.

نایب رئیس شورایعالی نظام پزشکی از همکاران متفکر و صاحب نظر دعوت می کند در این راه بیندیشند و با مداخله در مفاد برنامه های پیشین، پیشنهاد های مفید خود را ارائه دهند.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.