جمعه، 10 فروردین 1403

لزوم آسیب شناسی کاهش اعتماد مردم به پزشکان

لزوم آسیب شناسی کاهش اعتماد مردم به پزشکان
سخنگوی وزارت بهداشت گفت : درجه اعتبار تمام گروه‌های مرجع ازجمله پزشکان با روندی کاهشی همراه ​است که این مسئله باید آسیب‌شناسی شود؛ چراکه موضوع سرمایه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی و راه‌اندازی سامانه آنلاین مجوز کمیسیون تبصره 7 ماده 13 در جمع اصحاب رسانه بیان کرد : زمانی که بتوانیم از بروکراسی‌های اداری و موارد کاغذی در زمینه صدور مجوزهای لازم اجتناب کنیم، خدمات را به مردم سریع‌تر ارائه داده و این مسئله موفقیت‌های زیادی به همراه دارد.

وی با اشاره به این که  طی ۲۰ سال گذشته درجه اعتماد به تمام گروه‌های مرجع ازجمله پزشکان با روندی کاهشی همراه بوده است ؛ افزود : کاهش اعتماد مردم به پزشکان باید آسیب‌شناسی شود زیرا موضوع سرمایه های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی سلامت میزان دسترسی به خدمات الکترونیک است،ادامه داد : این خدمات اعم از خدمات ارائه‌شده به بیمه‌ها، بیماران، دستگاه‌های نظارتی خارج و داخل حوزه سلامت است و درواقع با توجه به این مسئله شاخص ارزیابی سلامت مورد توجه قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به این مطلب که یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت ، سازمان های بیمه گر و سازمان نظام پزشکی پیگیری جدی مبادلات اطلاعات در زمینه طبابت و صدور مجوزهای لازم بصورت الکترونیک است ، تصریح کرد : خوشبختانه نظام پزشکی توانسته پرونده امضای الکترونیک را ایجاد کند که امیدواریم بتواند در همین مسیر موفقیت‌های بیشتری را داشته باشد.

حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اعتماد بیمار به پزشک و رابطه متقابل میان ارائه دهندگان خدمات با دریافت کنندگان آن سنگ زیربنا و ستون اصلی تاثیردرمان و تنظیم کننده روابط است ، خاطرنشان کرد : اعتماد بیمار به پزشک بسیار حائز اهمیت است و به دلیل روابط اخلاقی مناسب از دیرباز جامعه پزشکی جز سه گروه اصلی مرجع بوده که طبق نظرسنجی‌ها ارتباط خوبی با مردم داشته است و دربین حرف و مشاغل مختلف رتبه یک تا سه را از آن خود کرده است.

به گفته وی سرمایه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت هستند و اعتماد متقابل بین مردم و دولت و دستگاه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گرفته شود.

 

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.