جمعه، 10 فروردین 1403

معاون آموزشی نظام پزشکی: مخالف برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک هستم

معاون آموزشی نظام پزشکی:  مخالف برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک هستم
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که هنوز سازوکارهای لازم برای انجام انتخابات الکترونیک در کشور فراهم نشده است از مخالفت خود برای برگزاری انتخابات نظام پزشکی بصورت الکترونیک خبرداد.

محمد حسین بدخش معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی درخصوص برگزاری انتخابات الکترونیک بیان داشت : تاکنون تجربه برگزاری انتخابات الکترونیک را نداشته ایم و هنوز بستر سازی لازم در این زمینه انجام نشده است.

وی با بیان این که بهتر است انتخابات به شیوه قبلی برگزار شود افزود : شاید برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک در چند دهه دیگر خوب باشد اما بهتر است تا زمانی که انجام این نوع انتخابات توسط انجمن های کوچک امتحان نشده است برای تشکل های بزرگی مانند نظام پزشکی که رکن اساسی در جامعه پزشکی محسوب می شود ، استفاده نشود.

وی تصریح کرد : به نظر می آید برگزاری انتخابات الکترونیک با مشکل مواجه باشد و بهتر است برای رواج این نوع انتخابات از انجمن های کوچک شروع کنیم تا نتایج و بازخوردها و میزان استقبال افراد مشخص شود ، سپس به سازمان نظام پزشکی با این وسعت و گستردگی تعمیم داده شود.

بدخش با اشاره به این که استفاده از صندوق آرا برای رای گیری شیوه مناسبتری است خاطرنشان کرد : در این شیوه افراد با یکدیگر روبرو شده و شرکت کنندگان می دانند به چه کسانی رای می دهند اما در شیوه الکترونیکی افراد ناشناخته هستند و این امکان وجود دارد که قیافه و اسم کاندیدا در نظر رای دهنده مجسم نباشد و نداند به چه کسی رای می دهد.

وی در خاتمه یاد آور شد : به نظرم شیوه قبلی برای برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی پسندیده تر است و برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک باید به دهه های بعدی پس از فراهم کردن زیرساختهای لازم و مشاهده نتایج آن موکول شود.

انتهای پیام /ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع الزامی است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.