شنبه، 1 اردیبهشت 1403
ادامه مطلب

مجله علمی پژوهشی (فارسی) 

صاحب امتیاز: سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

مدیر مسئول: دکتر محمد رئیس زاده

سردبیر: دکتر بابک شکارچی

دستیار علمی دبیر: دکتر بنفشه درمنش

دستیار فنی دبیر: دکتر ماکان صدر

مدیر اجرائی: دکتر غزال گل علیزاده

مسئول امور اداری و سایت مجله: مینا اخوان

مجله علمي فارسي زبان از سال 1348 و هم زمان با تاسيس سازمان نظام پزشکي فعاليت خود را آغاز نموده است. اين مجله به صورت فصلنامه به چاپ رسيده و در هر جلد از مجله به طور متوسط 8 تا10 مقاله شامل مقالات مروري، موردي و تحقيقي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

در راستاي بهره‌مندی از فناوری الکترونيک و دستيابی اسان تر مخاطبان و  افزایش رضایت کاربران ، سايت مجله علمی از سال 1385 راه‌اندازی و در سال 1386 به آدرس www.jmciri.ir فعال شد. از سال 1392 آرشیو  الکترونیک مجلات به دو فرمت  jpg و pdf از سال 1379  ( 26 شماره ) در سایت مجله قرارداده شده است و درصدد تکمیل این آرشیو می باشیم .

در حال حاضر کليه فعاليت‌های مجله‌ي علمی پژوهشی سازمان شامل دريافت مقاله، روند ارسال مقالات براي داوری و  مکاتبات ميان دفتر مجله علمی، نويسندگان، داوران و اعضای هيات تحريريه صرفا از آدرس این سايت انجام می گردد . به کارآمدی این سایت و  نیاز به صرفه جویی اقتصادی ، کاهش تیراژ چاپ مجله به حداکثر 100 عدد بمنظور تکمیل آرشیو مجله در سازمان ، کتابخانه مرکزی ، وزارت بهداشت و ... را بدنبال داشت .

روند داوری مقالات در این مجله double blind peer review است و هر مقاله حداقل توسط دو داور تخصصی بررسی می گردد.

مجله‌ي علمي در سايت‌هاي معتبر علمي جهان به نام‌هاي CINAHL ،IMEMR ،CAB Abstracts ،Global Health، بانك اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي (www.SID.ir) و پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (www.ISC.gov.ir) و بانك اطلاعات نشريات كشور (www.magiran.com) نمايه مي‌شود. تلاش بر آن است در آستانه گسترش فعالیت بین المللی مجله، بزودی شاهد نمایه شدن در سایت Scopus باشیم.

این مجله پذیرای دریافت مقالات از تمامی همکاران محقق حیطه پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در هر یک از حوزه های زیر می باشد :

       * علوم پزشکی کاربردی و علوم پالینی
       * اخلاق پزشکی
       * اشتباهات ، قصور و خطاها ی پزشکی
       * 
آموزش پزشکی
       * قوانین پزشکی و موضوعات ممیزی نظارتی
       * 
اقصاد سلامت ، تناسب اقدام انجام شده با درآمد و مالیات پزشکی
       * بهداشت عمومی و بهداشت حرفه ای

علاقه مندان جهت ارسال مقاله و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.jmciri.ir مراجعه یا با شماره تلفن 84138430  تماس حاصل نمایند.

دکتر غزال گل علیزاده

مدیر اجرایی مجله علمی فارسی