پنجشنبه، 9 فروردین 1403

درخواست کارشناسی مجدد "شیوه نامه اجرایی معاینات سلامت شغلی سال 98"

درخواست کارشناسی مجدد "شیوه نامه اجرایی معاینات سلامت شغلی سال 98"
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار کارشناسی مجدد و تجدید نظر در شیوه نامه اجرایی معاینات سلامت شغلی سال 98 شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در متن نامه دکتر عباس آقازاده مسرور رئیس مجمع عمومی آمده است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر نمکی

مقام محترم وزات بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

 

سلام علیکم

        احتراماً ، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های آن مقام محترم جهت ساماندهی به جوانب مختلف نظام سلامت ، و بخصوص توجه ویژه آن مقام محترم نسبت به نقش و جایگاه تعیین کننده پزشکان عمومی در آینده سلامت مردم کشورمان ، مستدعی است دستور بفرمائید نسبت به " شیوه نامه اجرائی معاینات سلامت شغلی سال 98" صادره از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تحت شماره " 300/5312 د و " تجدید بررسی و کارشناسی مجدد صورت پذیرد.

همانگونه که حضرتعالی نیز در رئوس برنامه های خویش اعلام فرموده اید توانمند سازی پزشکان عمومی و ارتقای جایگاه ایشان در نظام سلامت از اهمیت ویژه ای در ارائه خدمات متنوع سلامت در سطح یک ، جهت استقرار نظام ارجاع و اجرای مواد قانون توسعه ششم از ضرورت ویژه ای برخوردار است . لیکن متاسفانه در شیوه نامه اجرائی یادشده در فوق ، این مهم در نظر گرفته نشده و عملاً با ایجاد محدودیت و حتی حذف پزشکان عمومی از فرآیند ارائه خدمات معمول ایشان طی سالیان دراز، یعنی ممانعت از معایناتی که پزشکان عمومی در حیطه غربالگری در مورد رانندگان وسایط نقلیه سنگین ناوگان عمومی طی سالیان متمادی انجام میداده اند و ایجاد " رانت" در ظرفیت پذیرش تعداد قلیلی که تحت عنوان " متخصص طب کار " شناخته می شوند ، عملاً برخلاف اهداف آن وزارت محترم در برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت های آینده نظام سلامت ، اقدام شده است .

لذا ، مانند همیشه از آن مقام محترم و برادر عزیز انتظار مداخله موثر و ایجاد فرصت جهت کارشناسی مجدد و تجدید نظر در شیوه نامه اجرائی فوق را خواستار است .

دکتر عباس آقازاده مسرور

رئیس مجمع عمومی

گفتنی است پزشکان عمومی طب کار کل کشور نیز در نامه ای به هیات رئیسه مجمع عمومی خواستار بررسی و رفع مشکلات پزشکان عمومی با سابقه فعالیت در حیطه طب کار شده بودند که متن نامه آنها در ذیل آمده است:

 

 

برچسب ها : مجمع عمومی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.