ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیش از ۷۴ هزار بیمار سرطانی توسط موسسه «امدادگران عاشورا»

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیش از ۷۴ هزار بیمار سرطانی توسط موسسه «امدادگران عاشورا»
مدیرعامل موسسه امدادگران عاشورابا بیان اینکه بیش از ۷۴ هزار بیمار سرطانی در کشور را تحت پوشش خدمات درمانی رایگان داریم،گفت:۲۰ هزار نفر افراد خیر در کمک به بیماران سرطانی با این موسسه همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،نصرالله فتحیان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه امداد گران عاشورا در نشست خبری با اشاره به برگزاری نوزدهمین مجمع خیرین این موسسه، اظهار داشت: همه دوران دفاع مقدس را در جبهه بودیم و در آن روزها رسیدگی به مصدومیت در زیر آتش بود و سازماندهی امور پزشکی در چنین شرایطی دشوار بود.

وی ادامه داد:سخت ترین و پرهزینه ترین خدمات در تمام جنگها خدمات پزشکی است اما  در دفاع مقدس در بسیج گروه پزشکی از همه گروهها و  متخصصان و شاخه های پزشکی کار کرده و مشارکت کردند.

مدیرعامل موسسه امدادگران عاشورا با اشاره به فعالیت اعضای گروه امدادگران در دوران دفاع مقدس ،بیان داشت: بعد از دفاع مقدس احساس تکلیف کرده و معتقد بودیم دفاع همچنان باقی است و مسئولان وقت بهداشت گفتند سخت ترین حلقه سلامت درمان بیماران صعب العلاج است.

فتحیان اضافه کرد:قرارگاهی با عنوان امدادگران عاشورا ایجاد کردیم و ولی نعمتان ما در این موسسه بیماران سرطانی هستند.سالانه ۲۰ میلیون ابتلای جدید به سرطان در دنیا دیده می شود.

وی با اشاره به ابتلای ۱۳۵ هزار بیمار در ایران به سرطان،گفت:وزارت بهداشت مدعی است درصدی از بیماران سرطانی به دلیل هزینه درمان به زیر خط فقر می روند.

فتحیان گفت:بیش از ۷۴ هزار نفر بیماران سرطانی را تحت پوشش داریم و هزینه های درمانی و دارویی آنها را پرداخت می کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله موسسه خیریه  امداد گران عاشورا، ابراز کرد:۲۰ هزار نفر افراد خیر در قالب مراکز درمانی،داروخانه ها پزشکان،خانواده های شهدا،فرزندان 
شهدا، دانش آموزان و ...عضو این موسسه خیریه هستند.

مدیرعامل موسسه امدادگران با اشاره به برگزاری نوزدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا در روز سه شنبه هفته جاری،متذکر شد: در دوبخش مالی و اخلاقی سرمایه گذاری کردیم و شفافیت مالی کاملی  وجود دارد و بیش از ۱۰۰ نفر هزینه ساخت ساختمان مرکزی  این موسسه را پرداخت کردند.

فتحیان با اشاره به اینکه بخشی از خیرین هزینه داروی بیماران را متقبل می شوند، بیان داشت:در دوران کرونا در کنار نظام سلامت قرار گرفتیم و در قالب بسته های معیشتی و کمک  به بیماران خدمات مختلفی ارائه کرده ایم.

مدیرعامل موسسه امداد گران عاشورا با بیان اینکه در مسیر واکسیناسیون کرونا نیز فعالیت داشته ایم،افزود: غربالگری و شناسایی سرطان را راه انداخته ایم؛ضمن اینکه سامانه مددکاری داریم و اکنون در تمام استانها نمایندگی داشته و برنامه سالانه و پنج ساله داریم.

وی تصریح کرد:خدمات این موسسه به صورت رایگان ارائه شده و بیماران با معرفی مراکز درمانی و پایگاههای بسیج به این مرکز امدادی معرفی می شوند.

فتحیان خاطرنشان کرد:سردارشهید قاسم سلیمانی یکی از اعضای موسسه خیریه امدادگران عاشورا بود.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.