جمعه، 10 فروردین 1403

توضیحات وزارت بهداشت درباره برگزاری آزمون دستیاری امسال

توضیحات وزارت بهداشت درباره برگزاری آزمون دستیاری امسال
معاون آموزشی وزارت بهداشت در واکنش به اخبار مبنی بر لغو یا برگزاری آزمون دستیاری توضیح داد.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برگزاری آزمون دستیاری همانند سایر آزمون های حوزه سلامت برعهده وزارت بهداشت است و افراد و گروه ها اجازه ورود در تصمیم گیری را ندارند.

وی افزود: طبق قوانین کشور تعیین تاریخ و نحوه امتحان رشته های دستیاری برعهده دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است. براین اساس، مرکز سنجش وزارت بهداشت همه ساله تقویم امتحانات را رسما اعلام می کند تا داوطلبان گرامی با برنامه ریزی لازم بتوانند در این امتحانات شرکت کنند. طی دو سال اخیر به علت شیوع بیماری کرونا تغییراتی در این تاریخ ها اتفاق افتاد و شکایاتی را در مراجع قانونی رقم زد.

باقری فرد ادامه داد: تغییرات نابهنگام تاریخ امتحانات خصوصا در حیطه پذیرش دستیار تخصصی، صدمات جبران ناپذیری را به نخبگان و نیز فرآیندهای خدمات آموزشی و درمانی در بیمارستان ها وارد می کند. داوطلبان واقعی که با مشکلات زیاد، خود را آماده امتحان در موعد مقرر کرده اند، با تغییر تاریخ با بهانه های مختلف، آمادگی خود را از دست داده و چه بسا با تغییر شرایط، امکان شرکت و موفقیت را از دست می دهند که این امر مغایر با عدالت آموزشی است.

وی بیان کرد: در این دوره، معاونت آموزشی وزارت بهداشت مصمم به اجرای ضوابط و قوانین خود بوده و ضمن تعامل نزدیک یا قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری، در حال حل و فصل قانونی پرونده ها و رای های صادره قبلی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: با توجه به اهمیت آزمون پذیرش دستیار و وجود صندلی های خالی در بعضی رشته های مورد نیاز کشور در طی ساله های گذشته، تغییراتی در نحوه امتحان در حال انجام است که پس از تایید در نشست اخیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، اعلام خواهد شد.

باقری فرد  تاکید کرد: داوطلبان عزیز در کمال آرامش و بدون توجه به جنجال های ساختگی، به مطالعه پرداخته و بر آمادگی خویش بیفزایند و اطمینان داشته باشند که وزارت بهداشت اجازه تضییع حقوق آنها را به هیچکسی نخواهد داد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.