پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ضرورت هم افزایی بین انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی / اشتراک گذاری تجربیات یکساله برای مقابله و ریشه کنی کووید 19

ضرورت هم افزایی بین انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی / اشتراک گذاری تجربیات یکساله برای مقابله و ریشه کنی کووید 19

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی در جلسه هم اندیشی و سیاستگذاری نخستین همایش جامع کشوری کووید۱۹ به ضرورت استفاده از توان و ظرفیت بالای انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی برای مقابله با همه گیری کووید۱۹ اشاره کرد و گفت:  برگزاری همایش جامع کشوری کووید۱۹ در راستای اهداف عالیه آموزشی کشور ، به اشتراک گذاری تجربیات برای مقابله و ریشه کنی بیماری کووید 19 است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ دکتر علیرضا سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان در جلسه هم اندیشی نخستین همایش جامع کشوری کرونا که امروز در محل سازمان نظام پزشکی بصورت حضوری و آنلاین برگزار شد؛ با اشاره به این که همه همکاران ما در حوزه سلامت در عرصه کووید 19 و خدمت رسانی به بیماران فعال بودند؛ اظهار کرد: با توجه به محدودیتهای موجود از روسای 45 انجمن علمی دعوت نمودیم و هدف از برگزاری این جلسه استفاده از نیروی بالقوه و بالای انجمن های علمی در راستای حل مشکلات حوزه سلامت  کشور بوده تا هم افزایی بین سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی را به حداکثر برسانیم. 


وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سه ساله معاونت آموزش و پژوهش به اهمیت آموزش مستمر حتی در دوره همه گیری کووید۱۹ تاکید کرد و افزود: کمیته علمی همایش مذکور با عضویت روسای انجمن های مدعو تشکیل شده و قرار است نتایج و دستاوردهای این همایش در اختیار وزارت بهداشت و سایر مسئولان گذاشته شود تا در پروتکل ها ی بهداشتی و سیاستگذاری ها مورد استفاده قرار گیرد.  


معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی به گلایه انجمن های علمی مبنی  بر این که بعنوان بهترین بازوی کارشناسی علمی وزارتخانه از وجود آنها استفاده نمی شود؛ اشاره و خاطرنشان کرد: این همایش یک موقعیت استثنایی است تا انجمن ها بتوانند تجربیات خود در زمینه بیماری کووید 19 اعم از مدیریتی ؛ آزمایشگاهی و بالینی و ... را در یک قالب مدون و کلاسه شده در اختیار مسئولان گذاشته تا در سیاستگذاری ها از آن استفاده شود.


سلیمی یاد آور شد: این همایش دارای امتیازبازآموزی برای همکاران خواهد بودو در شرایط خستگی کاری موجود، سبب دلگرمی و بهبود کیفیت درمان خواهد شد.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.