شنبه، 1 اردیبهشت 1403

جلسه مجازی روسای نظام پزشکی قطب غرب کشور برگزار شد

جلسه مجازی روسای نظام پزشکی قطب غرب کشور برگزار شد
جلسه مجازی روسای نظام پزشکی قطب غرب کشور در تاریخ ۲۱ دیماه ۹۹ و با محوریت مشکلات شهرستان ها؛ تعرفه های پزشکی سال 1400 و لایحه بودجه کشور و جامعه پزشکی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی؛ عمده ترین مشکلات همکاران در شهرستانها در خصوص عوارض شهرداری و مصوبات شورای شهر در برخی شهرها، اجرای نسخه الکترونیک و الزام پزشکان عمومی به این امر علیرغم عدم وجود زیر ساختهای مناسب ، محدودیت فضای کار خصوصی در شهرهای کوچک و بی انگیزگی پزشکان متخصص برای ماندگاری و ارائه خدمت در این شهرها ، ساماندهی تبلیغات در سطح شهر و فضای مجازی ، موفقیت در اخذ هزینه سرباری در برخی شهرها و مخالفت و عدم همکاری معاونتهای درمان برخی دیگر و در نهایت مشکلات مالیاتی در ارتباط با تراکنش های سال ۹۳ عنوان شد.

گفتنی است در ارتباط با تعرفه های پزشکی نیز پیشنهاد شد تا نامه ای از طرف نظام پزشکی های قطب غرب به ریاست کل سازمان تقدیم شده و طی آن درخواست اصلاح قانون و بازگشت حق تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی از مجلس شورای اسلامی مطرح شود. همچنین با برشمردن مشکلات عدیده جامعه پزشکی بعلت منطقی و متناسب نبودن درآمد و هزینه های مطبها و مراکز درمانی، پیشنهاد حداقل مطالبه تعرفه جهت سال آینده متناسب با نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی داده شد.

یاد آور می شود در مورد لایحه بودجه نیز ای پیشنهاد مطرح شد که نظام پزشکی های شهرستانها طی جلساتی در خصوص تعرفه های پیشنهادی و مشکلات مالیاتی پزشکان، هماهنگی های لازم را با نمایندگان محترم مجلس در حوزه انتخابی خودجهت طرح در جلسات لایحه بودجه انجام دهند .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.