پنجشنبه، 9 فروردین 1403

همکاری نظام پزشکی با بیمه سلامت در اجرای نظام ارجاع و راهنماهای‌بالینی

همکاری نظام پزشکی با بیمه سلامت در اجرای نظام ارجاع و راهنماهای‌بالینی
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور از همکاری این سازمان با سازمان بیمه سلامت ایران به منظور اجرای نظام ارجاع شهری در چهار استان کشور، اجرای نسخه نویسی الکترونیک و تدوین راهنماهای بالینی خبر داد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در حاشیه دیدار با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه این دیدار جهت هماهنگی های لازم و روابط مشترک میان نظام پزشکی به عنوان نماینده ارائه دهندگان خدمت و سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان خریدار خدمت برای جامعه هدفی بالغ بر 15 میلیون نفر صورت گرفته، بیان کرد: جهت‌دهی به سمت نسخه الکترونیک در بیمه سلامت و جامعه پزشکی از جمله مباحث عمده‌ای است که باید پیگیری های لازم برای اجرای آن صورت گیرد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: براساس توافق صورت گرفته قرار است با ارائه مشوق‌هایی به خصوص با پرداخت مناسب به بخش خصوصی از سوی بیمه سلامت، هماهنگی‌های بیشتری در زمینه اجرای نسخه الکترونیک انجام شود.
وی افزود: طبیعتا وقتی چنین اتفاقی را شاهد باشیم ساماندهی بهتری برای آزمایشات، دارو و پرونده الکترونیک سلامت خواهیم داشت که از اصول تعیین شده برای آینده بهداشت و درمان کشور خواهد بود.
ظفرقندی گفت: همچنین قرار است با همکاری سازمان بیمه سلامت هماهنگی‌های لازم جهت اجرای نظام ارجاع شهری در چهار استان کشور به صورت پایلوت صورت گیرد و طی جلسه مشترکی با نظام پزشکی و سازمان بیمه سلامت ایران با شورای هماهنگی نظام پزشکی به تمام سوالات به منظور اطلاع رسانی و بررسی مشکلات پاسخ داده شود.
وی با اشاره به اینکه دراین دیدار براصلاح مدل پرداخت بیمه ها به مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: قرار است این مدل با مدیریت و هماهنگی مراکز درمانی و بیمارستان ها صورت بگیرد. همچنین سازمان نظام پزشکی از طریق انجمن های علمی در تدوین گایدلاین ها نقش خواهد داشت تا در نهایت با اقدام مشترک و هماهنگی طرفین به اهدافمان در این زمینه دست یابیم.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: کارگروهی در یک جلسه مشترک وظیفه پیگیری موضوعات را بر عهده خواهد داشت تا طی تفاهم‌نامه مشترک به طرفین ابلاغ شود.
ظفرقندی در بخش دیگری از سخنان خود به بیماری کرونا نیزاشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در شرایط موجود هزینه زیادی به مراکز درمانی تحمیل شده و از طرفی جامعه پزشکی و کادر درمان نیز در خطر مواجه با ابتلا به این بیماری قرار دارد، باید حمایت ویژه ای در زمینه اقلام حفاظتی و تهیه واکسن برای اقشار در اولویت دارند، صورت گیرد. این موضوع یک بحث کلان کشوری است که سازمان نظام پزشکی و بیمه سلامت با وزارت بهداشت همکاری‌های لازم را خواهند داشت.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.