جمعه، 10 فروردین 1403

در جلسه رئیس کل سازمان با مدیرعامل بیمه سلامت مطرح شد

مشوق های بیشتر برای اجرای نسخه الکترونیک

مشوق های بیشتر برای اجرای نسخه الکترونیک
در جلسه ای که با حضور ریاست سازمان نظام پزشکی و دکتر ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و دکتر رضایی معاونت بیمه‌ای بیمه سلامت برگزار شد تعاملات بین دو سازمان برای پیشبرد اهداف نظام سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر محمد جهانگیری معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در خصوص این جلسه گفت: با توجه به نقش اساسی ارائه دهندگان خدمات سلامت در حوزه سلامت و مواجهه با وضعیت خاص فعلی و هزینه های جانبی که در حوزه سلامت ضروری شده است نیازمند بازنگری در حوزه خرید خدمت هستیم. در واقع سه ضلع اصلی ارائه دهندگان خدمات، مردم و سازمان های بیمه گر هستند و طبیعی است که در افزایش کیفیت خدمات سلامت رضایت ارائه دهندگان بسیار مهم است و خوشبختانه سازمان بیمه سلامت بر اهمیت این موضوع وقوف کامل دارد. در این جلسه برنامه‌های آتی مدنظر این بیمه مطرح شد که سه محور اصلی یکی بحث نظام پرداخت بهینه بود و دیگری خرید راهبردی خدمات و  نیز خرید خدمات سرپایی در حالات مختلف و همچنین خدمات الکترونیکی و نسخه الکترونیک و تعاملات با بخش ارائه دهندگان خدمت در بخش پزشکی خانواده و پزشک روستایی و موضوع اصلاح سرانه آن‌ها که اقدامات سازمان بیمه سلامت در این موارد قابل توجه بود. همچنین بحث پرداخت به موقع هزینه ها از سوی سازمان های بیمه گر یک بحث اصلی بود که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و در نهایت قرار شد کمیته فنی برای انجام اقدامات در تمام این موارد شکل بگیرد.

دکتر جهانگیری ادامه داد: درخصوص نسخه الکترونیک پیشنهاد شد که مکانیسم های تشویقی بیشتری برای اجرای این طرح مدنظر قرار بگیرد و قید الزام آوری حذف شود و یکی از موارد خوبی که در جلسه مطرح شد درنظر گرفتن مبلغی برای هزینه استخدام اپراتور یا وقت اضافه که ارائه دهندگان خدمات برای نسخه الکترونیک می گذارند، بود که این موضوع در کارگروه ویژه تصویب شده است و بیمه‌ها و بخصوص بیمه سلامت از آن استقبال کرده اند و عدد آن باید مشخص شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در انتها هم گفت: یکی دیگر از موارد مورد بحث قرار گرفته شکل دادن نظام ارجاع در برخی استان ها به صورت پایلوت بود که قرار شد با هماهنگی سازمان های نظام پزشکی شهرستان ها و بیمه سلامت انجام شود و از خدمات پزشکان عمومی در بخش خصوصی در سطح اول نظام ارجاع استفاده شود. همچنین بحث ارائه سبد حمایتی به دستیاران عزیز مطرح شد که هم سازمان نظام پزشکی و هم سازمان های بیمه گر و صندوق های تعاونی در آن مشارکت کنند تا یک بسته ترکیبی مناسب برای دستیاران عرضه شود.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.