جمعه، 10 فروردین 1403

تبریک روز پرستار به قلم دکتر یدالله سهرابی عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی

روزت مبارک اسوه صبر و مقاومت

روزت مبارک اسوه صبر و مقاومت
چه مبارک است یکسان شدن شب یلدا و روز پرستار در سال جاری، آری ما قدردان زحمات پرستاران عزیز هستیم و امسال یلدا را در خانه خواهیم ماند. بزرگ‌ترین تبریک روز پرستار در خانه ماندن ماست

ای سفیر صفا و مهربانی، ای اسوه صبر و مقاومت، ای دادرس روزهای پریشانی، تویی که در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا سرسختانه مقاومت کرده‌ای و با جان‌فشانی برای حفظ جان هم‌وطنان استوار ایستاده‌‌ای تا بماند زندگی، روزت مبارک.

ولادت خجسته و باسعادت حضرت زینب (س)، آن بزرگ پرستاری که تحمل مصیبت‌های بزرگ را یک‌تنه بر دوش کشید و با صبر و بردباری و اقتدار و شهامتی که تاریخ نظیر آن را به خود ندیده و نخواهد دید، توانست رسالت مهم پرستاری از نهضت عظیم و جاودان عاشورا و انتقال پیام آن به نسل‌ها و عصرهای بعد را با موفقیت و سربلندی به سرانجام برساند و سرمشق انسانیت الگوی زن مسلمان شود، را به همه بخصوص به پرستاران عزیز و فداکار که لبخند را بر بوم دردهای هم‌وطنان و هم نوعان خود نقاشی می نمایند و باعث می شوند دردمندان سلامتی خود را بازیابند، تبریک عرض می‌کنم.

در کشورمان ایران 27 آذر تا دوم دی ماه هفته پرستار و روز ۳۰ آذر روز پرستار اعلام شده است -هم‌زمان با ولادت حضرت زینب (س) - و در تقویم رسمی کشور هم روز پرستار نام‌گذاری شده است. در این جغرافیای زمانی از اسفند کرونایی منتهی به عید نوروز 1399 تا به امروز حدود ۱۰ ماه است که پرستاران عزیز و کادر درمان کشور بار مضاعفی بر دوش‌شان سنگینی نماید و در این راه مدافعان سلامت و پرستاران فداکار کشور حدود ۵۰ هزار مبتلا و یکصد شهید راه سلامت را به پیشگاه جامعه ایران تقدیم کردند. این منادیان انسانیت و کرامت در سنگر سلامتی جهت حفظ سلامت شهروندان جان خود را تقدیم کردند.

چه مبارک است یکسان شدن شب یلدا و روز پرستار در سال جاری، آری ما قدردان زحمات پرستاران عزیز هستیم و امسال یلدا را در خانه خواهیم ماند. بزرگ‌ترین تبریک روز پرستار در خانه ماندن ماست و برای قدردانی از زحمات این فرشتگان سفیدپوش دورهمی ها را به طور مجازی انجام خواهیم داد و یا به عبارت دیگر جمع نمی‌شویم که کم نشویم.

در پایان فرصت را مغتنم می‌شمارم و بار دیگر برای ارج نهادن به خدمات، ایثار و ازخودگذشتگی فرشتگان شب وروز و به پاس قدردانی از پرستاران و نیز حفظ یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت کشور میلاد باسعادت الگوی صبر و عشق و ایثار حضرت زینب (س) و روز پرستار را به محضر تمامی پرستاران و سفیران سلامت تبریک عرض نموده و همچنین توفیق و ارتقای روزافزون مقام و منزلت همه این عزیزان فداکار را از خداوند منان مسئلت دارد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.